فرماندار ویژه لارستان گفت: افزون بر ۸۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی،۳ در صد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به لارستان اختصاص یافت.

داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، ۳ در صد نفت و گاز، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (توازن) و تملک استانی (۲)، افزون بر ۸۵ میلیارد تومان به لارستان اختصاص یافت.

او سرجمع کل اعتبارات، در سال ۱۴۰۱ برای شهرستان لارستان را افزون بر ۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم، ۳۵ میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان سهم اعتبارات تملک دارایی‌های استانی، ۲۳ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان سهم اعتبارات ۳ در صد نفت و گاز، ۲۱ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان سهم قانون استفاده متوازن از امکانات کشور (توازن) و ۴ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان سهم تملک استانی (۲) به این شهرستان اختصاص یافته است.

دهقان با تاکید بر گستردگی شهرستان، جمعیت زیاد و با وجود ۴ بخش، ۷ شهر و بیش از ۱۲۰ روستا و وضعیت آب و هوایی، خواستار توجه بیشتر در خصوص افزایش اعتبارات شد و گفت: براساس مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، این اعتبارات درموضوعاتی همچون اتمام پروژه­های نیمه تمام شهرستان به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت، توزیع می‌شود.

او، اولویت اول اعتبارات شهرستان بزرگ لارستان را به ترتیب در بحث آب، راه، حمل و نقل، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، بهداشت و درمان، کشاورزی و منابع طبیعی، ورزش و تفریحات، دفاع؛ حفظ نظم و امنیت عمومی، فرهنگ و هنر، صنعت و معدن، برق روستایی و میراث فرهنگی اعلام کرد و گفت: بر این اساس بالغ بر ۷۰ در صد اعتبارات امسال به این موضوعات اختصاص داده شده است.

نماینده عالی دولت در لارستان گفت: این اعتبارات همچنین در سر فصل‌های امور عمومی، امور قضایی، طرح هادی روستایی، پوشش رسانه‌های شنیداری و دیداری، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، دین و مذهب، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی، منابع آب، فعالیت‌های فرهنگی، کتاب و کتابخانه‌ها و ارتقاء فرهنگ عمومی، محیط زیست، دامپزشکی، امور عشایر، بنیاد شهید، بهزیستی، دانشگاه‌های پیام نور و آموزشکده فنی و حرفه ای، امداد ونجات، انرژی، صنعت و معدن و ... هزینه می‌شود.

فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: این اعتبارات برای اجرای ۱۳۴ طرح نیمه تمام عمرانی، زیربنایی، خدماتی و ... در شهرستان لارستان تعریف شده است.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه مدیریت بهینه، جلوگیری از فرسایشی شدن اقدامات و نظارت مستمر از الزامات روسای ادارات در جذب اعتبارات شهرستان است، گفت: هنر مدیران شهرستان در این است که حداکثر استفاده را از اعتبارات و امکانات محدود موجود داشته باشند.

دهقان گفت: پروژه‌های نیمه تمام، در کنار سایر الزامات قانونی از اولویت‌های توزیع اعتبارات است.

او خطاب به مسئولین شهرستان گفت: جذب اعتبارات و استفاده از منابع استانی را مدیران شهرستان بطور جد و مستمر پیگیری کنند.

آرش افشاری دبیر کمیته برنامه ریزی و کارشناس معین شهرستان لارستان نیز گفت: این اعتبارات بر اساس ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۱، دستورالعمل‌های اجرایی بودجه و تنظیم موافقت نامه‌های اعتبارات مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی استانی، توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی جمع‌بندی و برای پیگیری و تصویب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار