کارشناس دفتر فنی معاونت میراث‌فرهنگی زنجان گفت:برای دسترسی به امامزاده عبدالله (ع) روستای تله گرد ایجرود یک پلکان سیمانی برای دسترسی اجرا شد.

عبدی کیا گفت:اجرای طرح توسعه زیرساخت‌های گردشگری امامزاده عبدالله توسط هیئت‌امنا و خیرین امامزاده و با نظارت معاونت میراث‌فرهنگی استان زنجان شامل عملیات بهسازی و ساماندهی محوطه است.


او توسعه زیرساخت محور‌های گردشگری استان زنجان را از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد و افزود: همواره امامزاده عبدالله (ع) روستای تله گرد ایجرود موردتوجه هم استانی‌ها و سایر هم‌وطنان بوده است و ایجاد مکانی مناسب جهت رفاه حال گردشگران و زائران برای این اداره‌کل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.



عبدی کیا ادامه داد: وضعیت کلی بنای ساختمان بقعه از دو قسمت هشتی با پلان مربع و شبستان آن با پلان شش‌ضلعی منتظم ساخته‌شده است و نمای داخلی بقعه با اندودی از گچ سفیدکاری شده است و  در وسط شبستان یک قبر با ضریح فلزی محافظت می‌شود که دارای تربت‌خانه و یک حسینیه کوچک و گنبد آن از نوع گنبد‌های دوجداره است.



آستان امامزاده عبدالله (ع) در استان زنجان، شهرستان ایجرود، بخش مرکزی، دهستان گلابر، در غرب روستای تله گرد در بالای تپه‌ای در داخل قبرستان وسیع قدیمی در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرستان زنجان واقع‌شده است و طرح این امامزاده توسط مهندس محمدرضا محمدپور در سال ۱۳۷۷ طراحی‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.