نخستین قرارداد فروش پساب تصفیه‌شده فاضلاب بندرعباس به صنایع با حضور معاون رئیس‌جمهور و استاندار هرمزگان امضاء شد.

شرکت فولاد هرمزگان و شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز خریداران پساب تصفیه‌شده فاضلاب بندرعباس هستند.

استاندار هرمزگان، در مراسم امضای این قرارداد گفت: استان هرمزگان با احتساب محیط جزایر و خور‌ها حدود ۲ هزار و ۲۳۲ کیلومتر خط ساحلی دارد و این امر می‌طلبد که ما بهبود وضعیت محیط‌زیستی این استان را به صورت ویژه دنبال کنیم.

مهدی دوستی گفت: یکی از موضوعاتی که در سفر آیت الله رئیسی به هرمزگان مطرح شد بحث فاضلاب بندرعباس بود و نگاه ویژه‌ای به این حوزه وجود داشت از این رو از ابتدای دولت بحث ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس با جدیت در دستورکار قرار گرفت و از مردادماه کار آغاز شد.

او گفت: تاکنون حدود هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد فعال برای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب تصفیه‌شده به صنایع غرب استان منعقد شده، ۱۰۰ درصد لوله‌های این طرح خریداری و ۹۲ درصد آن‌ها هم پوشش داده شده است و بقیه تجهیزاتی هم که این طرح نیاز دارد سفارش‌گذاری و در فرآیند ساخت هستند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: مرحله دوم طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد و با ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، امروز دارای پیشرفت مناسبی است.

استاندار هرمزگان با اشاره به نقش پررنگ صنایع در اجرای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس گفت: زیبایی طرح مذکور این است که دولت در آن نقش اصلی خود یعنی تنظیم‌گری را به خوبی ایفا کرده و با تعیین قیمت آب به میزانی که صنایع به خرید پساب تصفیه‌شده علاقه‌مند شوند، رغبت برای مشارکت را بالا برده است.

دوستی گفت: تقریبا روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب فاضلاب به دریا رهاسازی می‌شود که در سال به حدود ۴۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

او گفت: شرکت‌های فولاد هرمزگان و شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز هر کدام ۱۲۵ میلیون متر مکعب پساب را خریداری می‌کنند که می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت‌بخشی به محیط زیست دریایی بندرعباس و به سرانجام رسیدن این طرح داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.