صحت عامه بغلان:

۱۱۱ هزار ۷۴۶ مورد مشکوک به وبا در بغلان ثبت شده است

مسئولان صحت عامه بغلان می‌گویند در سه ماه اخیر سال جاری ۱۱۱ هزار ۷۴۶ تن در سطح بغلان مشکوک به وبا در مراکز صحی بغلان مراجعه کرده‌اند.

مسئولان صحی در بغلان از نمونه‌های اسهالات حاد در آن ولایت خبر می‌دهند.
محمد شریف عبیدی از مسئولان صحت عامه بغلان گفت: در سه ماه اخیر سال جاری ۱۱۱ هزار ۷۴۶ تن در سطح بغلان مبتلا به اسهلات شدید در مراکز صحی بغلان مراجعه کرده اند که به همه آنها رسیدگی صورت گرفته است.
محمد شریف عبیدی گفت که تشخیص واقعات کولرا(وبا) در بغلان امکان پذیر نیست و ما نمونه‌های بیماران مشکوک به کولرا را به مرکز فرستادیم و نتیجه آن تا هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است.
داکتر نجم الدین پژواک، متخصص بخش بیماران انتانی شفاخانه ولایتی بغلان، کولرا را یک مریضی واگیر عنوان کرد و گفت: این مریضی ناشی از غذای شب مانده، دست های ناپاک و نوشیدن آب های غیرصحی به وجود می‌آید.
داکتر پژواک علایم مریضی را دفعات فواران اسهالات، استفراغ شدید و پایین آمدن فشار عنوان کرد و گفت: در هر هفته چهل تا پنجاه تن بیماران اسهالات حاد به شفاخانه ولایتی بغلان مراجعه می کنند که بعد از مراقبت و تداوی کوتاه مدت دوباره رخصت می شوند.
داکتر پژواک از تجرید و رسیدگی بهتر به مریضان مبتلا به اسهالات خبر داد و گفت: همین اکنون بیشتر از ۳۰ مریض در دو بخش زنانه و مردانه بستری است و ما آمادگی ها را برای ۱۵۰ مریض همزمان در یک وقت داریم.

برچسب ها: بغلان ، وبا ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار