رئیس کمیته اطلاع رسانی مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در استان خراسان رضوی از هفت شهر به سه شهر کاهش یافته است.

محمد پهلوان افزود: هم اکنون شهرهای بردسکن، خلیل آباد و کاشمر در شرایط قرمز و شهرهای بجستان، کلات، کوهسرخ، گناباد، تربت حیدریه، جوین، خوشاب، داورزن، سبزوار و ششتمد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین هم اکنون شهرهای باخرز، تایباد، تربت جام، جغتای، چناران، خواف، درگز، رشتخوار، زاوه، سرخس، صالح آباد، فیروزه، فریمان، مشهد، مه ولات، نیشابور، زبرخان، گلبهار و قوچان در شرایط زرد و تنها شهر بینالود در شرایط آبی قرار دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

پهلوان افزود: تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است و عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۲۰ هزار و ۹۹۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۳۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۳ هزار و ۶۴۷ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۲۷۱ هزار و ۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هزار و ۲۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار