رئیس کمیته اطلاع رسانی مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در استان خراسان رضوی از هفت شهر به سه شهر کاهش یافته است.

محمد پهلوان افزود: هم اکنون شهرهای بردسکن، خلیل آباد و کاشمر در شرایط قرمز و شهرهای بجستان، کلات، کوهسرخ، گناباد، تربت حیدریه، جوین، خوشاب، داورزن، سبزوار و ششتمد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین هم اکنون شهرهای باخرز، تایباد، تربت جام، جغتای، چناران، خواف، درگز، رشتخوار، زاوه، سرخس، صالح آباد، فیروزه، فریمان، مشهد، مه ولات، نیشابور، زبرخان، گلبهار و قوچان در شرایط زرد و تنها شهر بینالود در شرایط آبی قرار دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

پهلوان افزود: تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است و عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۲۰ هزار و ۹۹۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۳۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۳ هزار و ۶۴۷ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۲۷۱ هزار و ۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هزار و ۲۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.