بهره‌برداری ایستگاه‌های هواشناسی خودکار استان سمنان به مناسبت هفته دولت

پنج ایستگاه هواشناسی خودکار (دیتالاگر) و ساختمان هواشناسی فرودگاه شاهرود با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت:ساختمان هواشناسی فرودگاه شاهرود و ایجاد ایستگاه خودکار هواسنجی (دیتا لاگر) با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار ملی از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری اداره کل هواشناسی استان سمنان در هفته دولت ۱۴۰۱ است.

مصطفوی تصریح کرد: چهار ایستگاه هواشناسی خودکار (دیتالاگر) در هفته دولت امسال در چهار شهرستان استان سمنان با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: یک ایستگاه هواشناسی خودکار (دیتا لاگر) در دشت بو دامغان، یک ایستگاه در پیغمبران سمنان، یک ایستگاه در ایج شهرستان سرخه و یک ایستگاه در رامه از توابع شهرستان آرادان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ایستگاه هواشناسی دیتا لاگر در فرودگاه شاهرود به صورت دیجیتال داده‌های هواشناسی را بدون دخالت عوامل انسانی ثبت می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ایستگاه‌های هواشناسی خودکار در فرودگاه شاهرود قادر به سنجش ۶ شاخص مهم شامل تعیین جهت وزش باد، دما، رطوبت، فشار، میزان بارندگی و میزان تشعشع است.

وی افزود: راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی فرودگاه سمنان نیز در دست اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.