راه‌اندازی قرارگاه اربعین در ناحیه بسیج دانشجویی یزد

مسئول فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد گفت: این قرارگاه برای اعزام دانشجویان به راهپیمایی اربعین، تیم‌های شش‌گانه‌ای را راه اندازی کرده است.

حسین نمونه گفت: تیم سازماندهی وظیفه راهنمایی، گروه بندی زائرین در دانشگاه ها، توجیه جزئیات سفر اربعین، برنامه ریزی جامع و دقیق برای کاروان‌ها را بر عهده دارد.

او گفت: تیم نقلیه برای ارتباط با شرکت‌های نقلیه کشور عراق برای انتقال به موقع دانشجویان به نجف و نیز بازگشت آن‌ها تشکیل شده است. همچنین یک تیم وظیفه، هماهنگی اسکان نجف و تیم دیگری وظیفه هماهنگی اسکان در شهر کربلا را بر عهده دارد.

به گفته او یک ‏تیم از دانشجویان نیز مسئولیت هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در طول مسیر پیاده روی اربعین را بر عهده دارد. همچنین تیم بهداشت با همراهی پزشکان و پرستاران و دانشجویان این رشته‌ها و با استفاده از تجهیزات و دارو‌های مورد نیاز آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

مسئول فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان گفت: تیم رسانه و مستندسازی هم وظیفه به تصویر کشیدن اجتماع پرشور اربعین و حضور دانشجویان در این واقعه تمدن ساز را بر عهده گرفته است.

نمونه گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم قرارگاه اربعین دانشجویی، راه‌اندازی اتاق جلسات اربعین در موکب دانشجویی مستقر در بلوار دانشجو مقابل پارک شادی و تبدیل آن به محلی برای ثبت نام زائرین، توجیه کادر، جلسه با خیرین و مسئولان استان و همچنین فضاسازی در سطح شهر است.

او می‌گوید این موکب شامل ایستگاه صلواتی مزین به نام سردار حاج قاسم سلیمانی و بخش پخش کلیپ و آموزش جهت تبیین و انتقال تجربه موکب داران، علما و مدیران کاروان‌ها به عموم علاقه‌مندان است.

مسئول فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان گفت: ستاد عتبات دانشگاهیان و دانشگاه‌ها نیز با تسهیل در اخذ مجوز خروج از کشور بدون وثیقه برای دانشجویان و اعطای وام‌های قرض الحسنه و همچنین خدمات ویژه، بسیج دانشجویی را در اعزام کاروان‌های اربعین حمایت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.