پژمان گفت: عرصه بازی‌های دیجیتال تحت تاثیر ظهور فناوری‌های جدید قرار گرفته و روند‌های اثرگذار بر آینده زیست بوم بازی باید مورد توجهقرار گیرد.

سید صادق پژمان با اشاره به تولید بازی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی (PC) گفت: راه‌اندازی یک سکوی پرتاب تخصصی برای بازی‌های قابل اجرا در رایانه شخصی و فعالیت هزاران استریمر در سکوی طراحی شده توسط این استودیو برای استریمر‌ها می‌تواند شروع خوبی برای ساماندهی استریم‌ها و کمک و حمایت برای ایجاد یک تشکل قانونی و صنفی باشد.

وی افزود: امروز عرصه بازی‌های دیجیتال به شدت تحت تاثیر ظهور فناوری‌های جدید قرار گرفته است و در چنین شرایطی، روند‌های اثرگذار بر آینده زیست بوم بازی در کشور از جمله موضوع استریمینگ در بازی‌های دیجیتال و جنبه‌های مختلف آن باید مورد توجه سیاست‌گذاران و بازیگران اصلی این حوزه قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برخلاف برخی برداشت‌های ناقص و جزئی جریان بازی نمایی (استریم) در ایران می‌تواند به ظرفیت ارائه محتوای رسانه‌ای قابل قبول تبدیل شود و نقش‌آفرینان این عرصه خود می‌توانند صلاحیت نظارت، تولید و رعایت نظام و شیوه اصولی را در یک تشکل قانونی و صنفی را داشته باشند.

سید صادق پژمان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استریم در سال جاری توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: در این جشنواره ضمن دعوت از استریمر‌های فعال و مشخص شدن معیار‌های ارزیابی یک بازی نمایی خوب سعی می‌شود در بستر یک رقابت جذاب ظرفیت‌های استریم به عنوان یک رویداد نوظهور در زیست بوم بازی‌های دیجیتال بازشناسی و معرفی شود.این بنیاد آمادگی دارد بستر مناسب برای ایجاد صنف و تشکل قانونی برای استریمر‌های فعال در کشور ایجاد کند تا خود استریمر‌ها در تصمیم‌گیری و رفع دغدغه‌های وجود نقش آفرینی کنند.


مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: با عضویت بازیکنان و استریمر‌ها در ساختار حمایتی همگرا علاوه بر تکمیل بانک اطلاعاتی آن‌ها می‌توانیم سازوکار مناسبی برای حمایت و ارائه تسهیلات ویژه آن‌ها طراحی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با مشارکت فعالان این عرصه رعایت اخلاق حرفه‌ای، مدل‌های استاندارد درآمدی و کمک به هدایت فرهنگی و اجتماعی مخاطبان را تضمین کرد، گفت: برای این امر در انستیتو ملی بازی سازی طرح درسی شامل مهارت‌های رسانه‌ای استریم، مباحث حقوقی، فرهنگی و اقتصادی تدوین شده و به زودی برای افراد علاقه‌مند به استریم معرفی خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار