مدیرکل بقاع واماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور گفت: بسیاری از افراد شبهه افکنی می‌کنند که پیاده‌روی اربعین طی چند سال اخیر رخ داده، در صورتی که این رخداد از گذشته مورد تاکید ائمه اطهار بوده و هست.

حجت الاسلام محمد نوروزپور امروز در همایش موکب داران و بقاع شاخص استان اصفهان در محل بقعه زینبیه اصفهان گفت: یکی از علائم مؤمن طبق فرمایش امام کاظم (ع) زیارت اربعین است.

او ادامه داد: بسیاری از افراد شبهه افکنی می‌کنند که پیاده‌روی اربعین طی چند سال اخیر رخ داده، در صورتی که این رخداد از گذشته مورد تاکید ائمه اطهار بوده و هست.

مدیرکل بقاع واماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور خاطر نشان کرد: زیارت امام حسین (ع) فضیلت بسیاری دارد و در مفاتیح الجنان عباس قمی که از قدیمی‌ترین کتب مسلمان است، ثواب زیارت امام حسین (ع) را در روز عرفه معادل ثواب هزار حج و عمره عنوان کرده است.

برپایی ۳۷۰ موکب سازمان اوقاف

او با بیان اینکه ملائکه خادمان زوار اباعبدالله حسین (ع) هستند، گفت: طبق روایات به هنگام ورود زوار به کربلا، ملائکه به اوخوشامد می‌گویند و از او محافظت می‌کنند. طبق روایتی از امام صادق (ع) نیز به ازای هر درهمی که در مسیر اباعبدالله خرج شود هزار درهم به شما باز می‌گردد و این خانواده حتماً جبران می‌کنند.

حجت الاسلام نوروز پور با اشاره به مشارکت اوقاف در این حرکت بزرگ اربعین که بزرگ‌ترین اجتماع مسلمان است، تصریح کرد: خدمت به دستگاه سید الشهدا بدون مزد نخواهد بود و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به کمک ظرفیت‌های مردمی در این جریان فعالیت دارد و از بقاع متبرکه سراسر کشور خواهش کردیم با قوت بیشتری وارد میدان شوند.

او خاطر نشان کرد: امسال ۳۷۰ موکب سازمان اوقاف وامور خیریه در داخل کشور، مرز‌ها و نجف و کربلا برپاست و یک مسجد و آشپزخانه صنعتی نیز در کربلا توسط سازمان ساخته شده است.
برپایی موکب‌ها در مرز توسط اوقاف اصفهان
مدیرکل بقاع واماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور خاطر نشان کرد: سامرا و مرز‌ها محل‌هایی هستند که مغفول مانده بودند و موکب‌ها تا دو سه روز بعد از روز اربعین پا برجا خواهند بود.

او با بیان اینکه بیش از ۶۲ درصد مردم از مرز مهران ثبت نام کردند، گفت: به منظور خدمات‌دهی در مرز‌ها و فراوانی زوار در این محل‌ها، موکب‌هایی را در نظر گرفتیم و چند استان از جمله اصفهان برای احیای مواکب مرزی اعلام آمادگی کردند.

حجت الاسلام نوروزپور اصفهان را دارای بقاع متبرکه شاخص دانست و افزود: اولین وظیفه ما معرفی این امامزادگان به مردم است که یکی از این راهکار‌ها برپایی هیأت مذهبی در بقاع متبرکه است و باید برای بقا درآمد پایدار ایجاد کرد.

دفن اموات وظیفه اوقاف نیست

او ساماندهی امور قبور بقاع متبرکه را یکی از فعالیت‌های سازمان برشمرد و گفت: دفن اموات وظیفه ما نیست بلکه وظیفه شهرداری است و البته برای دفن اموات باید اطلاعات بر روی سامانه قرار گیرد و هرکس ملک یا زمینی را به امامزاده‌ای وقف کند قبری به او هدیه داده می‌شود.

مدیرکل بقاع واماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور خاطر نشان کرد: برای امامزادگان درآمدزایی می‌توان انجام داد و خرید صفحات خورشیدی برای تولید برق کار ارزشمندی است که اصفهان در آن پیشتاز شده و می‌توانیم در تولید برق و کشاورزی و … ورود کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.