معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اعلام کرد: با اجرای حدود ۴۰ درصد از پروژه‌های آبرسانی استان در سال جاری، مشکل تامین آب روستا‌ها حل خواهد شد.

محمود رضایی کوچی ضمن گرامیداشت هفته دولت، در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی گفت: عملیات اجرای تمام پروژه‌های مورد نظر به اتمام رسیده و زمان بهره برداری آن‌ها فرا رسیده است.

او به توزیع متوازن و عادلانه پروژه‌های مذکور در سطح استان اشاره کرد و گفت: حتی برای شهرستان‌های جدید استان نیز پروژه‌های عمرانی تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: پروژه‌های عمرانی هفته دولت با در نظر گرفتن نیاز‌های اصلی مردم در حوزه‌های عمومی و رفاهی در حوزه‌های ورزشی، آبرسانی به شهر‌ها و روستاها، حمل و نقل و راهداری، مسکن، بهداشت و درمان، برق رسانی، گازرسانی، فرهنگی و آموزشی، خدمات شهری و نیز پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و کمک به بخش خصوصی به عنوان نیروی اصلی محرک توسعه تعریف شده اند.

رضایی به بحث گاز رسانی به شهر‌ها و روستا‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر تمام شهر‌های استان از نعمت گاز برخوردارند و تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نیز تا شهریور ۱۴۰۲ گاز کشی خواهند شد ضمن اینکه هم اینک بیش از ۹۶ درصد این روستا‌ها از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

او گفت: در همین هفته دولت بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان پروژه گاز رسانی در استان فارس افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

رضایی گفت: هم اینک اکثر صنایع و شهرک‌های صنعتی ما دارای گاز هستند و این مهم عوارض استفاده از سوخت‌های غیر مجاز در این واحد‌ها را به صفر رسانده است.

معاون استاندار به عبور فارس از تابستان امسال بدون اعمال خاموشی‌های برق اشاره کرد و گفت: تابستان امسال را بدون خاموشی‌های خانگی و حتی با کاهش خاموشی در بخش کشاورزی و صنعت پشت سر گذاشتیم؛ این شرایط نتیجه مدیریت مطلوب توزیع برق در استان و تعامل با مردم و مدیریت مصرف از سوی آن‌ها بود.

رضایی گفت: همچنین مقاوم سازی واحد‌های مسکونی ۷۰ درصد از روستا‌های فارس که استانی حادثه خیز است انجام خواهد شد.

او به مصوبه اخیر دولت برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی با بهره ۵ درصد در حوزه مقاوم سازی واحد‌های مسکونی اشاره کرد و گفت: با پرداخت این تسهیلات، مقاوم سازی ۳۰درصد باقی مانده از واحد‌های مسکونی روستایی شتاب خواهد گرفت.

رضایی، به انجام پروژه‌های عمرانی در حوزه راهداری، کشاورزی و بهداشت و درمان و سایر حوزه‌ها با استفاده از توان مالی و اجرایی قرارگاه خاتم و پیرو انعقاد تفاهم نامه با این نهاد پرقدرت اشاره کرد و گفت: قطار عمرانی فارس با قدرت و شتاب مطلوب در حال حرکت بوده و به زودی مردم استان از مزایای پروژه‌های عمرانی در تمامی حوزه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.