آغاز احداث ساختمان "بنیاد حافظ شناسی" همزمان با یادروز حافظ

استاندار فارس از شروع عملیات ساختمانی بنیاد حافظ شناسی در بیستم مهرماه با پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

محمدهادی ایمانیه در جلسه هماهنگی بزرگداشت یاد روز حافظ، بااشاره به تقارن ۱۷ ربیع الاول و هفته وحدت با این روز، لزوم برگزاری جلساتی منظم با هدف تدوین برنامه‌ای در شان و منزلت غزلسرای بزرگ ادب فارسی، نواختن زنگ حافظ در مدارس، مقاله نویسی دانش آموزان و دانشجویان با همراهی خانواده‌ها با موضوعات؛ حافظ و نیاز‌های امروز، حافظ و گره گشایی از مردم را به همراه اهداء جوایز به بهترین آثار این رخداد فرهنگی را مفید و موجب گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دانست.

استاندار فارس همچنین از شروع عملیات ساختمانی بنیاد حافظ شناسی در بیستم مهرماه با پیگیری جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: بر اساس جلس‌های کارشناسی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شده بود، جدول روزنوشت برنامه‌های ستاد بزرگداشت به استاندار ارائه شده و امسال این برنامه‌ها بیشتر به سوی مردمی شدن یادروز حافظ پیشرفته و به دلیل تقارن با هفته وحدت از هفدهم تا بیست و دوم انجام خواهد شد.

حمیدرضا قانعی با اشاره به اینکه برنامه‌های فاخر هنری و فرهنگی برای علاقه‌مندان به جریان‌های فرهنگی هنری شهر شیراز ترتیب داده شده است، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تلاش است با همکاری وزارت فرهنگ، یادروز حافظ را به صورت ملی و در تمام شهر‌های کشور با جریان سازی و برنامه ریزی و اجرا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تاکید استاندار فارس، دعوت از ریاست جمهوری برای حضور در برنامه و همچنین دستور برای زنگ حافظ در مدارس فارس سراسر کشور همزمان با گلباران آرامگاه حافظ در دستور کار قرار خواهد گرفت و چنانچه منابع مالی برنامه‌ها پیش از اجرا تامین گردد، امسال برنامه‌های خوب و ارزشمندی را در خصوص یادروز حافظ برای مردم شیراز خواهیم داشت.

در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، از همکاری و همراهی در این برنامه اعلام آمادگی کرد و گفت: در برپایی و با شکوهی هرچه بهتره برنامه‌هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کنگره جهانی محمد در خیابان حافظیه و روبروی آرامگاه به مناسبت تقارن یادروز حافظ با هفته وحدت انجام خواهد شد، از سوی شهرداری تامین منابع شده و همراهی خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار