مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مسکن‌سازان شخصی و حرفه‌ای دارای زمین و مجوز احداث، می‌توانند در قالب طرح «خودمالکی نهضت ملی مسکن» از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در شهرکرد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای سایر شهر‌های استان بهره‌مند شوند.

آقای مقصودی گفت: افرادی که دارای زمین در مرکز و شهر‌های استان هستند می‌توانند در غالب طرح خودمالکی به هر تعداد واحدی که بخواهند و مجوز ساخت داشته باشند، معادل همان مبلغی که در طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات پرداخت می‌شود از سیستم بانکی وام دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر مبلغ وام مصوب برای طرح نهضت ملی مسکن و طرح خودمالکی برای شهرکرد ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد است و احتمال افزایش این مبلغ با توجه به تاکید دولت برای توسعه مسکن سازی وجود دارد.


بیشتر بخوانید


مقصودی ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به سقف تسهیلات، اگر یک سازنده بخواهد ۱۰ واحد مسکونی در شهرکرد بسازد می‌تواند مبلغ ۳.۵ (سه و نیم میلیارد) تومان تسهیلات از سیستم بانکی دریافت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: بازپرداخت این وام بعد از اتمام عملیات ساختمانی شروع می‌شود و سازنده‌ای که این وام را گرفته می‌تواند به ازای هر واحد یک مشتری را به بانک معرفی کند که بانک با آن مشتری وارد قرارداد برای بحث بازپرداخت شود.

مقصودی تاکید کرد: این وام تنها در اختیار یک نفر سازنده قرار نمی‌گیرد و به ازای هر واحد، در اختیار یک نفر خریدار که سازنده به بانک معرفی می‌کند و در سامانه خودمالکی ثبت شده است، قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: متولی پرداخت این وام تنها بانک مسکن نیست و از سایر بانک‌ها نیز قابل دریافت است و بر اساس یک بند در قانون جهش تولید مسکن، همه بانک‌ها موظف هستند هر ساله ۲۰ درصد از کل مبلغ تسهیلات پرداختی را به حوزه مسکن اختصاص دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مدت بازپرداخت این وام مانند سایر تسهیلات خرید مسکن؛ دراز مدت و ۲۰ ساله است و در مدت ساخت، فرصت خواب وام وجود دارد.

وی یادآور شد: دولت زمین لازم برای متقاضیان فاقد زمین در طرح نهضت ملی مسکن را به صورت ۹۹ ساله تامین می‌کند و تاکنون ۷۰ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن برای احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان تامین شده است و مابقی تا پایان شهریور امسال تخصیص داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.