مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان گفت: استودیوی ویژه اربعین برای پوشش رسانه‌ای حضور و حرکت زوار از مرز باشماق در مریوان راه اندازی می‌شود.

جعفر عبدالملکی که برای بررسی آخرین تمهیدات پوشش رسانه‌ای این رویداد به مریوان رفته بود، در نشست با فرماندار مریوان از استقرار اکیپ‌های ثابت در موکب‌های تعیین شده زائران برای پوشش خبری، تلویزیونی و رادیویی خبر داد وگفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در طول حضور زوار اربعین در مریوان برنامه‌های مختلفی در حوزه صدا، سیما و خبر برنامه ریزی شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه امکان پوشش زنده این مراسم از شبکه استانی فراهم شده،بیان کرد: ایجاد استودیوی ویژه خبری و تلویزیونی با اولویت پخش از شبکه‌های سراسری از برنامه‌های پیش بینی شده شبکه استانی است.

فرماندار مریوان نیز در این نشست با اشاره به آمادگی مرز باشماق برای این رویداد معنوی، گفت: با تامین زیرساخت‌های فنی و ارتباطی مشکلی به لحاظ پوشش تلویزیونی نداریم و پیش بینی می‌شود مرز مریوان یکی از مرز‌های پر ترافیک کشور در بحث حضور زائران باشد.

اسماعیل احمدی با بیان اینکه تعداد زائران اربعین از مرز باشماق به دلیل آب و هوای مناسب، رو به افزایش است، از فراهم بودن زیرساخت‌ها در ۲ سوی مرز خبر داد.

او اقزود: تا کنون پنج هزار زائر مرز باشماق را به عنوان پایانه ترددی خود در همایش پیاده روی اربعین انتخاب کرده اند.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.