معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان:

امسال ١٣٠ هکتار گلخانه جدید در سیستان وبلوچستان احداث می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است امسال ١٣٠ هکتار گلخانه جدید در سیستان وبلوچستان احداث شود.

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: باتوجه به قرار داشتن بخش وسیعی از استان در منطقه گرم و خشک و کمبود سالیانه نزولات جوی و تبخیر و تعرق بالا، توسعه گلخانه‌ها و سایر محیط‌های کنترل شده از جمله سایبان‌ها و سایر روش‌های نوین برای کم کردن تلفات آبی و افزایش تولید نسبت به واحد آب مصرفی ضروری می‌باشد از طرفی مناطق با قابلیت‌های بی‌نظیر در جنوب استان و اقلیم مناسب و وجود مخازن ذخیره و سد‌های پیشین، زیردان، و کهیر و همچنین امکان استفاده از آب دریا بوسیله شیرین سازی می‌تواند استان سیستان و بلوچستان را به کانون تولید محصولات گلخانه‌ای و سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل کند.

طوقی گفت: در راستای توسعه گلخانه‌ها از سال گذشته تا کنون ۵٠ هکتارسطح گلخانه‌های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه‌ها به ٣۵٨ هکتار باتولید سالیانه ۶٧ هزار تن رسیده است.

وی بیان کرد: توسعه ١٣٠ هکتاری گلخانه‌ها در سالجاری هدفگداری و در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ٢۶٠٠ تن محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان که عمدتا گوجه‌فرنگی بوده به خارج از کشور صادر شده است که نقش مهمی در توسعه گلخانه‌ها در استان دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار