در سفر استاندار خراسان جنوبی به بشرویه

۳۱ طرح گازرسانی افتتاح و کلنگ زنی شد/ بهره برداری از بزرگترین سازه آبخیزداری استان

همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به بشرویه، مراسم افتتاح و کلنگ زنی همزمان ۳۱ طرح گازرسانی در سطح شهرستان بشرویه برگزار شد.

 

با حضور قناعت ۳۱ طرح گازرسانی با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

مراسم افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها با حضور حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

در این مراسم، طرح گازرسانی به ۹ روستا با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان جهت برخورداری ۲۵۰ خانوار به بهره برداری رسید.

گازرسانی به ۴۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان جهت بهره مندی ۴۵ خانوار و گازرسانی به ۷۵ واحد مسکن محرومین با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان جهت برخورداری ۷۵ خانوار از دیگر طرح‌هایی بود که طی این مراسم به بهره برداری رسید.

در این مراسم، عملیات اجرایی گازرسانی به دو واحد تولیدی و صنعتی با پیش بینی اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و نیز گازرسانی به ۳۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با پیش بینی ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت برخورداری ۳۶ خانوار آغاز شد.

افتتاح و کلنگ زنی طرح های شرکت گاز به صورت همزمان در روستای هنویه شهرستان بشرویه صورت گرفت.

سازه آبخیزداری غنی آباد بهره برداری شد

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از سازه آبخیزداری حوزه غنی‌آباد شهرستان بشرویه گفت: حوزه آبخیز غنی‌آباد، در مساحت ۱۵ هزار و ۹ سازه آبخیزداری اجرا شده و ۲ سازه آبخیزداری در حال اجرا است.

او از این سازه به عنوان بزرگترین و طولانی‌ترین سازه آبخیزداری استان یاد کرد و ادامه داد: این سازه دارای ۷۰۰ متر طول و هفت متر ارتفاع بوده که برای اجرای آن ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

نصرآبادی بیان کرد: این سازه حداقل ۲۴ منبع آبی که غالبا چاه‌های کشاورزی و قنوات منطقه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهد و چهار روستای بزرگ از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: حجم ذخیره‌سازی این سازه ۱۸۵ هزار مترمکعب معادل ۱۴ هزار و ۲۰۰ تانکر ۱۳ هزار لیتری است.

او تصریح کرد: این سازه خاکی طی ۱۰۰ روز کاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد تومان اجرایی شد.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۳ طرح در نهبندان

در پنجمین روز از هفته دولت کلنگ طرح ۷۷۵ واحدی نهضت ملی مسکن با حضور سرپرست فرمانداری، امام جمعه نهبندان و مدیران شهرستان در نهبندان به زمین خورد.

بصیرانی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان در این مراسم گفت: طرح ۷۷۵ واحدی نهضت ملی مسکن در این شهرستان با اعتبار پیش بینی شده ۴۰۰ میلیارد تومان از محل ارائه تسهیلات بانکی و سهم آورده مردم از امروز آغاز به کار خواهد کرد.

او افزود: تاکنون ۳ هزار و ۳۹۵ نفر در این طرح ثبت نام کرده و از این تعداد ۲ هزار و ۱۸ نفر تأیید نهایی شده و ۳۷۴ طرح نیز تخصیص یافته است.

امروز همچنین ۸ طرح برق رسانی با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان نیز به بهره برداری رسید که شامل احداث شبکه فشار ضعیف متقاضیان روستایی، ترمیم و اصلاح شبکه برق رسانی به روستا‌ها، احداث شبکه تأمین روشنایی روستا‌های دهک، دهسلم، خونیک علیا، میغان و اسدآباد، تأمین برق مسکن ملی شهر نهبندان، تبدیل شبکه شیمی به کابل خود نگهدار، اصلاح و بهینه سازی شبکه، تبدیل و اصلاح لوازم اندازه گیری هوشمند و احداث شبکه تأمین برق متقاضیان خصوصی در شهرستان نهبندان بود.

هزار و ۳۹۹ خانوار از خدمات طرح های برق رسانی هفته دولت در نهبندان بهره مند می‌شوند.

همچنین در پنجمین روز از هفته دولت ۴ طرح آبخیزداری سنگ و ملات نیز به بهره برداری رسید که در مجموع برای این ۴ طرح ۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

در این روز یک طرح آسفالت معابر شهری نهبندان نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

بختیاری شهردار نهبندان در این باره گفت: حجم عملیات آسفالت این طرح ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در کوچه شهید قنبری نهبندان بود که تعریض و تبدیل به یک معبر اصلی و ایجاد راسته بازار در این کوچه در دست اقدام است.

بهره برداری از دو طرح در فردوس

در پنجمین روز از هفته دولت طرح آسفالت معابر ۷ روستا با اعتبار ۴ میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان و پایانه ضبط پسته بخش خصوصی در روستای عشایری کجه با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حضور فرماندار، مردم محلی و جمعی از مسئولان فردوس به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.