مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز وارد شهرستان جاسک شد.

 

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر جاسک به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس نمایشگاه صنایع دستی شهر جاسک را افتتاح کرد.

جلالی با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، گفت: ظرفیت‌های صنایع‌دستی ریشه در هویت هر قومی دارد.

نمایشگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی جاسک تا ۸ شهریور در محل دانشگاه پیام نور برای بازدید علاقمندان دایر است.

این نمایشگاه ۱۵ غرفه در رشته‌های پوشاک و البسه محلی، صنایع‌دستی دریایی، محصولات چوبی و محصولات ارگانیک دارد.

ادای احترام به شهدا

سفر معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شرق هرمزگان + تصاویر

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی

سفر معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شرق هرمزگان + تصاویر

بازدید از تلگراف خانه جاسک

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور سپس از تلگراف‌خانه جاسک بازدید و بر بازسازی این بنای تاریخی تاکید کرد.

بنای تلگراف‌خانه جاسک یکی از قدیمی‌ترین تلگراف‌خانه‌های ایران است که در ابتدا به‌عنوان مرکز تجاری کمپانی هند شرقی ساخته و بعد‌ها به تلگراف‌خانه تبدیل شد.

این بنا در سال ۱۸۶۹ میلادی (۱۵۳ سال پیش) توسط انگلیسی‌ها در جاسک تاسیس شد و در سال ۱۲۵۶ شمسی دولت انگلیس گارد نظامی کوچکی برای مراقبت از تاسیسات فرستنده تلگراف در جاسک تشکیل داد.

سفر معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شرق هرمزگان + تصاویر

برنامه‌های سفر به هرمزگان

دیدار با هنرمندان صنایع‌دستی جاسک، بازدید از اقامتگاه بومگردی (هتل کپری) سیریک، بازدید از خانه صنایع‌دستی روستای شهید مردان شهرستان سیریک، شرکت در مراسم کلنگ زنی بازارچه دائمی صنایع‌دستی میناب و بازدید از کارگاه آموزشی چادرشب بافی بندر تیاب از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مریم جلالی به استان هرمزگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.