حمایت تمام عیار دولت از تولید و اشتغال‌زایی

استاندار همدان گفت: دولت سیزدهم با تمام توان از تولید و اشتغال‌زایی حمایت و موانع سرمایه گذاری را برطرف می‌کند.

 علیرضا قاسمی فرزاد در سفر به شهرستان نهاوند و بازدید از بخش‌های مختلف شرکت کشت و صنعت خزل (کارخانه روغن نگین نهاوند)،گفت:توجه به مساله تولید و اشتغالزایی را مهمترین برنامه مسئولان طی سال‌های اخیر است.

او گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم با تمام توان تلاش خود را به کار گرفته تا مساله تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، اقتصادی و صنعتی به صورت عملی مورد توجه قرار گیرد و موانع آن برطرف شود.

استاندار همدان همچنین ظهر امروز در جریان بهره برداری از ۳ طرح در نهاوند گفت: در نهاوند آب به اندازه کافی هست اما توزیع آن مناسب نیست.

قاسمی فرزاد گفت: آب مانند نفت یک سرمایه ملی است و مربوط به شخص خاصی نیست همه باید در حفظ و نگهداری و مصرف بهینه ازآن بکوشیم.

او گفت: در شهرستان نهاوند استفاده غیر صحیح  از آبیاری به شکل غرقابی و کاشت بعضی از محصولات  پر آب بر باید ممنوع شود.

استاندار گفت: کشت گندم و جو‌ برای ما ضروری است اما تولید هندوانه و دیگر محصولات پر آب بر ضرورت ما نیست در شمال استان بی آبی بیداد می کند شهر ۷۰۰هزار نفری همدان درگیر بحران کم و بی آبی است باید نهاوند را مدیریت کرد تا مانند همدان دچار بحران نشویم.

قاسمی فرزادگفت: برای سال زراعی جدید باید سازمان جهاد کشاورزی کشت محصولات آب بر مانند هندوانه و دیگر محصولات مشابه که ضرورتی در تولید آنها وجود ندارد ممنوع و یا محدودیت برای آنها ایجاد نباید.

او همچنین در مراسم افتتاحیه هفت طرح گلخانه ای از شهرک گلخانه علمدار گفت:با توجه به اینکه قانون از این برنامه حمایت می کند بنابراین جهاد کشاورزی باید در این راستا برنامه متقن و مدونی داشته باشد و با جدیت آنرا پیگیری و اجرا نماید .

به گفته استاندار همدان یکی از مشکلات کنونی ما استفاده نادرست از آب است که به صورت سنتی مورد استفاده قرار گرفته و به هدر می رود.

علیرضا قاسمی فرزاد گسترش کشت های گلخانه ای را یکی از راههای جلوگیری از هدر رفتن آب ذکر کرد و گفت: متاسفانه درصد گلخانه ها در سطح استان خیلی کم است لذو با توجه به اهمیت این موضوع باید به سرعت در این زمینه رشد داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان نهاوند به واسطه آب و هوای مساعد از کشاورزی و منابع آب مناسب برخوردار است گفت: اگر چه این شهرستان از منابع آب نسبتا خوبی برخوردار است اما لازم است که مدیریت لازم در این زمینه به عمل آید تا با مشکل کم آبی مانند همدان مواجه نشویم.

قاسمی فرزاد گفت: مدیریت صحیح در امور آب مساله مهمی است که نباید از دید مسئولان ذیربط شهرستان بله ویژه جهاد کشاورزی مغفول بماند بنابراین انتظار میرود برنامه دقیق و کارشناسی شده ای برای نظارت بر مصرف آب و جلوگیری از سوء استفاده و به هدر رفتن آن توسط جهاد کشاورزی اعمال شود.

او با بیان اینکه اکنون شمال استان به علت بی توجهی دچار کم آبی شده گفت: در گذشته بی توجهی و بی برنامگی هایی وجود داشته که باعث شد امروز شمال استان و به ویژه شهر همدان با کمبود آب مواجه شود.

بهره برداری از طرح های تولیدی نهاوند



 در سفر یکروزه استاندار که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت چند طرح در نهاوند به بهره برداری رسید که شامل‌افتتاح طرح روکش آسفالت به طول هفت کیلومتر و اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، نصب نیوجرسی به مسافت چهار کیلومتر و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در محور نهاوند به کرمانشاه که به عنوان محور ارتباطی سفر اربعین محسوب میشود از جمله زوجهای مورد بهره برداری شده امروز بوده است.

افتتاح مخزن بتنی آب شرب گیان با اعتبار ۶ میلیارد تومان، افتتاح هفت واحد گلخانه مجموعا به مساحت سه و نیم هکتار و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان در شهرک گلخانه ای ۱۴/۷ هکتاری علمدار از جمله طرحهای افتتاحی امروز توسط استاندار بوده است.

استاندار همدان همچنین در بدو ورود به نهاوند با حضور در گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

حمایت تمام عیار دولت از تولید و اشتغال‌زایی

به همزمان با هفته دولت ۶۱ طرح با اعتباری حدود ۶۵۹ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند به افتتاح و یا کلنگ زنی می‌رسد.

شهرستان نهاوند در جنوب استان همدان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار