آشنایی با رئیس جدید کمیته ملی المپیک

محمود خسروی وفا با رای اعضای مجمع کمیته ملی المپیک به مدت ۴ سال سکان ریاست این کمیته را برعهده گرفت.

مجمع انتخاباتی ریاست کمیته ملی المپیک امروز در حالی برگزار شد که در دور اول رقابت تنگاتنگی بین محمود خسروی وفا و مهدی علی نژاد صورت گرفت و هر کدام ۲۴ رای کسب کردند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

 در دور دوم انتخابات از ۵۵ رای ماخوذه، خسروی‌وفا ۲۸ رای و علی‌نژاد ۲۷ رای کسب کردند تا خسروی‌وفا برای ۴ سال رئیس کمیته ملی المپیک شود.

محمود خسروی وفا سابقه بیش از سه دهه ریاست در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان را در کارنامه دارد. او با برپایی نخستین دوره مجمع عمومی پارالمپیک در سال ۱۳۷۹، به عنوان نخستین رئیس فعالیت خود را با برنامه ریزی و هدایت ۱۵ رشته ورزشی در کنار کمیته المپیک آغاز کرد. ریاست چهار ساله وی در ۱۸ بهمن ماه ۹۶ بعد از ۱۷ سال به پایان رسید، اما مجمع عمومی فوق العاده این کمیته رای به ادامه فعالیت خسروی وفا تا زمان ابلاغ اساسنامه را داد.

با تصویب طرح انتزاع کمیته پارالمپیک از کمیته المپیک در ۱۰ شهریور ۹۵ از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پس از حدود ۲ سال اساسنامه جدید این نهاد ورزشی در مردادماه امسال از سوی هیئت وزیران تایید  و سرانجام سوم شهریورماه ۹۷ برای اجرا ابلاغ شد.


انتخابات کمیته پارالمپیک با اساسنامه جدید در سال ۹۷ برگزار شد و خسروی وفا تنها کاندیدای این انتخابات دوباره برای ۴ سال به عنوان رئیس کمیته پارالمپیک انتخاب شد.  

ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان، عضویت هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، ریاست کمیته ملی پارا المپیک، عضویت کمیته اجرایی ملی المپیک، عضویت شورای بسیج ورزش کشور، عضویت شورای هماهنگی ورزش صداو سیما(شبکه سوم) و معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش از جمله سوابق خسروی وفا است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار