تاکنون ۲۰۸ هزار و ۳۳۰ نفر از استان خراسان رضوی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی و زیارت اربعین حسینی در سامانه "سماح" پیش ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام پیاده روی اربعین از ١٠ تیر ماه امسال در سامانه سماح آغاز شده است، افزود: ۱۴۷ هزار و ۸۶۲ نفر از متقاضیان زیارت اربعین حسینی در استان خراسان رضوی از شهر مشهد ثبت نام کرده‌اند.
 
جواد شاد با اشاره به مصوبه ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: قرار بود پیش ثبت‌نام زائران اربعین حسینی تا ۲۳ مرداد ماه ادامه یابد که به علت درخواست‌های متقاضیان، سامانه سماح به صورت موقت همچنان فعال است.
 
مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه هم اینک سایت سماح برای متقاضیان سفر اربعین باز است، اظهار کرد: متقاضیان سفر اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و روند نام نویسی و پرداخت مبلغ بیمه را انجام دهند و کارت شناسایی مربوطه را دریافت کنند.
 
شاد افزود: تمامی متقاضیانی که در پیش ثبت‌نام اربعین شرکت کرده‌اند، حتما تا قبل از سفر، در سامانه سماح نام نویسی قطعی را انجام دهند.
 
وی افزود: مسئولیت کمیته ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین حسینی بر عهده حج و زیارت است که موضوع ساماندهی ثبت نام و ارائه آمار در این حوزه را جهت خدمات مناسب کمیته‌های مختلف عهده‌دار است.
 
شاد گفت: لازم به ذکر است مرز‌های خروجی برای زائران اربعین از طریق سامانه سماح قابل مشاهده و انتخاب است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.