معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت واریز هزینه برای لباس فرم به حساب مدارس و اجباری نبودن تهیه لباس خبر داد.

محمد جمالی گفت: باتوجه به اینکه تهیه لباس فرم مدارس در کهگیلویه و بویراحمد اجباری نیست، بنابراین دریافت هرگونه وجه برای لباس فرم مدارس ممنوع است.

او با بیان اینکه مدیران مدارس نمی‌توانند با تولیدکنندگان لباس دانش آموزی قرارداد ببندند، افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان اجبار در پوشیدن لباس‌های متحدالشکل در مدارس را رد می‌کند، این در حالی است که برخی مدارس دانش آموزان را ملزم به تهیه و خرید لباس می‌کنند.

به گفته جمالی؛ براساس شیوه نامه شماره ۱۰۷/۱۳۶۵۴۱/۴۲۰۰ در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۱۰ اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، ارسالی به همه اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان، مدیران مدارس مجاز به عقد هیچگونه قراردادی با تولید کنندگان لباس فرم دانش آموزی نیستند و دریافت مبلغ هزینه لباس مدارس از سوی تولید کننده و براساس قیمت‌های اعلام شده توسط کمیته نرخ گذاری مورد تایید صنعت، معدن و تجارت و به صورت مستقیم از اولیاء دانش آموزان دریافت می‌شود.

این مقام مسئول می‌گوید: همچنین براساس ابلاغ وزارتی به شماره ۱۶۱/۱۴۰ برای متحمل نشدن هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها، دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل خود استفاده کنند، یا اینکه والدین در صورت تمایل با رعایت رنگ و مدل مصوب شده می‌توانند خودشان نسبت به دوخت و تهیه لباس فرزندشان اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: والدین هرگونه شکایت در خصوص لباس مدارس را می‌توانند به اداره بازرسی و نظارت سازمان صمت به شماره ۱۲۴ و یا سازمان تعزیرات حکومتی به شماره ۱۳۵ و یا واحد پاسخگویی به شکایت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان به شماره تلفن ۰۷۴۳۳۲۲۲۰۳۸ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.