احمدزاده گفت: پتروشیمی یکی از ارکان مهم صنعت نفت و موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است و نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد.

سید علی احمدزاده در حاشیه بازدید احمد وحیدی، وزیر کشور از پتروشیمی گچساران گفت: پتروشیمی یکی از ارکان مهم صنعت نفت در زنجیره تولید و موتور محرک توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است و نقش مهمی در تولید ناخالص ملی ایفا می‌کند.

او به رشد قابل توجه این مجتمع پترو شیمی اشاره کرد و افزود: در مدت اخیر نیرو انسانی این طرح صنعتی از ۴۰۰ نفر به حدود ۳ هزار نفر افزایش یافته است که ۷۰ درصد نیرو‌های آن بومی هستند.

احمدزاده با اشاره به اجرای عملیات ساخت پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار، ادامه داد: روند ساخت این مجتمع به عنوان یکی از طرح‌های مهم صنعت پتروشیمی رضایت بخش است.

بهره برداری از مجتمع پتروشیمی گچساران در سال آینده

مدیرعامل پتروشیمی گچساران پیشرفت فیزیکی مجتمع پتروشیمی را بیش از ۹۲ درصداعلام کرد و گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مصطفی حیدریان می‌گوید: این طرح سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله‌ای به طول ۹۵ کیلومتر تامین خواهد کرد.

وی سرمایه گذاری اولیه این طرح صنعتی را ۴۲۴.۷ میلیون یورو ارزی و ۷ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی معادل (۱.۲ میلیارد یورو) از سوی صندوق توسعه ملی اعلام کرد.

حیدریان افزود: تحقق به هنگام طراحی، ساخت و نصب تجهیزات پتروشیمی گچساران مدیون توان متخصصان داخلی است که در این زمینه تلاش می‌کنند.

او محصول مجتمع پتروشیمی گچساران را یک‌میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +C ۳ (برش پروپان و سنگین تر) در سال اعلام کرد.

به گفته مدیر عامل پتروشیمی گچساران؛ واحد الفین تصفیه پساب صنعتی این طرح با ۶۵.۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی، واحد تولید بخار با ۷۶.۴۶ درصد، ساخت برج خنک کننده با ۹۱ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

او می‌گوید: واحد‌های هوا نیتروژن با ۷۳.۹۹ درصد، واحد تصفیه آب نیز با ۹۱.۶۶ درصد، مخازن ۹۹ درصد و واحد الفین ۹۴.۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حیدریان میزان پیشرفت فیزیکی خط تامین آب این طرح صنعتی را ۹۲.۴۹ درصد عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر خط تامین برق این طرح صنعتی ۹۲.۳۸ و خط تامین گاز آن ۹۷.۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی نشان می‌دهد.

به گفته مدیر عامل پتروشیمی گچساران؛ ساختمان و نصب این طرح اقتصادی بیش از ۸۸ درصد پیشرفت، خرید ۹۷.۱۲ درصد و مهندسی ۹۸.۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.