همایش بزرگداشت روز قزوین در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

همایش بزرگداشت روز قزوین با عنوان، «پیشرفت و تمدن؛ دانشگاه جامعه گرا» در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است. 

در این همایش از استاد باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران و از مفاخر علمی ایران و استان قزوین تجلیل شد.

رجب پور، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان قزوین در این مراسم گفت: بنیاد نخبگان اعتقاد دارد که نخبگی یک مسیر است و افراد در این مسیر پس از شناسایی و اثرگذاری، به نقطه‌ای می‌رسند که باید از ان‌ها الگو سازی شود.

وی افزود: پروفسور ساروخانی از نخبگان برتر کشور و استان هستند و باید به امثال ایشان بیشتر و بیشتر توجه و رابطه میان جوانان با این قبیل نخبگان را تقویت کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان گفت: بسیاری از نخبگان کشور و به ویژه استان قزوین در پایتخت مستقر هستند و به همین دلیل بهره مندی از حضور آن‌ها در استان کاهش پیدا کرده است و باید رابطه میان جوانان استان و نخبگان برتر مستقر در خارج از کشور و استان را تقویت کنیم و امیدواریم با برقراری مراسم‌های این چنینی، قدردان تلاش‌های نخبگان استان باشیم.

رجب پور افزود: امروزه به برکت عصر ارتباطات، فاصله ایجاد رشد و توسعه علمی، در زمان کوتاهی قابل جبران است و وجه مشترک کشور‌هایی مثل هند، برزیل، آفریقای جنوبی و عضو بریکس، سرمایه گذاری کلانی است که آن‌ها در حوزه علم و دانش کرده اند و در کنار سرمایه گذاری‌های امنیتی، اقتصادی و غیره، رشد کشورهایشان را رقم زده اند و باید این اتفاقات در کشور ما هم رقم بخورد.

۹ شهریور، سالروز انتخاب قزوین به عنوان پایتخت صفوی است.

به همین مناسبت این روز با تصویب شورای اسلامی شهر قزوین، روز قزوین نامیده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار