در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت و با حضور استاندار کردستان مجتمع صنایع‌دستی با اشتغال‌زایی ۱۱۰ نفر در سنندج به‌بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان امروز دوشنبه در آیین افتتاح مجتمع صنایع‌دستی سنندج که با حضور جمعی از مدیران استانی، مسئولان و هنرمندان این شهرستان برگزار شد، گفت: استان کردستان به‌واسطه برخورداری از فرهنگ غنی و تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا با تاکید بر حمایت از تولید با توجه به شعار سال، افزود: همه مسئولان و متولیان امر باید با حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران، زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی استان را بیش از پیش فراهم کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در آیین افتتاحیه این مجتمع گفت: مجتمع صنایع‌دستی سنندج از جمله مجتمع‌های بزرگ صنایع‌دستی در غرب کشور به‌شمار می‌رود که با افتتاح و بهره برداری از آن برای۱۱۰ نفر از هنرمندان منطقه شغل ایجاد شده است.

یعقوب گویلیان با بیان اینکه این مجتمع در سه طبقه و تعداد ۲۲ کارگاه احداث شده است، اظهار کرد: در این مجتمع اساتید صنایع‌دستی، هنرمندان و علاقمندان به این حوزه در کنار هم جمع می‌شوند تا ضمن تولید آثار ارزشمند و شناسنامه‌دار صنایع‌دستی، زمینه معرفی و عرضه این محصولات را در سطح داخل و خارج از کشور فراهم نمایند.

او افزود: صنایع‌دستی استان مجموعه‌ای متنوع و ارزشمند از تولیدات هنرمندان خوش‌ذوق است که با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی تولید و عرضه می‌شود.

گویلیان عنوان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.