مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: عملیات ساخت ۵۲۰ واحد مسکن ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان از سوی این بنیاد شروع شده است.

آقای سروری با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۲۰ واحد مسکن ملی حدود ۳۵ درصد است ګفت: هم اکنون ۵۷ شهر از شهر‌های استان آذربایجان شرقی زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و متولی ساخت مساکن ملی در این شهر‌ها بر عهده بنیاد مسکن است.

وی اظهار داشت: تاکنون در این شهر‌ها ۶۴ هزار و ۷۵۴ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد هفت هزار و ۶۷۴ متقاضی تایید صلاحیت شده نهایی هستند و جهت ساخت واحد مسکونی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد، اداره کل راه و شهرسازی زمین مورد نیاز را به این بنیاد تحویل داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: این تعداد گروه بندی شده و برای یک هزار و ۱۰۰ نفر از آن‌ها گروه‌ها مشخص شده و برای ۹۳۳ نفر دستور طراحی نقشه اخذ شده است.

آقای سروری با بیان اینکه مدل بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گروهی است ادامه داد: این بنیاد پس از تفکیک زمین برای هر چهار نفر یک قطعه زمین واگذار می‌کند تا آن‌ها خودشان عملیات ساخت واحد‌ها را انجام دهند.

وی یادآوری کرد: بنیاد مسکن نیز برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و کاهش مراجعات به ادارات مربوطه مراحل مربوط به اخذ پروانه، طراحی نقشه، تاییدیه نظام مهندسی و اخذ تسهیلات را انجام می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: هر یک از متقاضیان که در روند اجرای این طرح با مشکل مواجه شوند می‌توانند برای رفع آن ها، موارد و مشکلات خود را به دفتر مدیریت اداره کل بنیاد مسکن ارائه کنند و پرسنل این بنیاد شبانه روزی در خدمت آن‌ها هستند.

آقای سروری ادامه داد: در صورت همکاری و تلاش مردم در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌توان این طرح را در مدت یک تا ۱.۵ سال تکمیل و به بهره برداری رساند.

وی با اشاره به افزایش وام طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان، اظهار داشت: دستور اعطای این تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده و عملیات بهسازی و مقاوم سازی حدود هشت هزار واحد در روستا‌های استان شروع شده است.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.