توزیع کود شیمیایی میان کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت خدماتی، حمایتی و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از توزیع ۱۰ هزار تن انواع کود شیمیایی میان کشاورزان استان خبر داد.

سید علی لاهوتی به توزیع ۱۰ هزار تن انواع کود شیمیایی میان کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: از این میزان کود توزیع شده حدود ۸ هزار تن کود اوره و ۲ هزار تن کود‌های پتاسه و فسفات بوده است.

او با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود‌های فسفات و پتاسه در امسال در مقایسه با پارسال اشاره کرد و افزود: این کاهش قیمت منجر به افزایش تقاضا و خرید این کود‌ها از طرف کشاورزان شده است.

به گفته لاهوتی؛ این کاهش قیمت سبب شده در ۵ ماه امسال حدود ۲ هزار تن از این کود‌ها به فروش برسند، این در حالی است که پارسال فقط یک هزار و ۳۰۰ از این کود‌ها فروخته شدند.

مدیر شرکت خدماتی، حمایتی و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: به منظور تامین نیاز‌های کشاورزان در سال زراعی، مبادی و پتروشیمی‌هایی که از آن‌ها کود تهیه می‌کردیم را افزایش دادیم.

این مقام مسئول گفت: در سال‌های قبل حدود ۹۵ درصد از کود مورد نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد را از شهرستان مرودشت تامین می‌کردیم، ولی امسال از پتروشیمی‌های لردگان، مسجدسلیمان، بندرعباس و بندر امام خمینی تامین و میان کارگزاران و کشاورزان توزیع شد.

به گفته لاهوتی؛ تاکنون حدود ۹ هزار تن کود در انبار‌های استان ذخیره شده تا در موقع نیاز و در فصل زمستان در صورت بروز مشکل، کشاورزان با کمبود کود مواجه نشوند.

لاهوتی اضافه کرد: امسال کشاورزان در سامانه‌های الکترونیکی ثبت نام کردند و حواله الکترونیکی برای آن‌ها صادر شد و کود به دست کشاورزان واقعی می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.