ذخیره سازی ۳۴ هزارتن کود شیمیایی در آذربایجان شرقی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از ذخیره سازی مناسب انواع کود‌های شیمیایی در استان در آستانه فصل کشت پائیزه خبر داد.

آقای جمشید باقریان  گفت: انواع کود‌های شیمیایی در انبار سازمانی به مقدار بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن و در انبار کارگزاران استان بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن و در مجموع به میزان ۳۴ هزار و ۳۰۰ تن در استان ذخیره شده است.

او افزود: در حالی به استقبال کشت‌های پائیزه می‌رویم که مشکلی از نظر تامین کود ازته که بیش از ۶۵ درصد نیاز کودی کشاورزان و بهره برداران را تشکیل می‌دهد نداریم.

او  با اشاره به اینکه توزیع کود در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ درصد افزایش داشته است بیان کرد: با دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، از اول سال ۱۴۰۱ قیمت کود‌های شیمیایی بیش از ۴۵ درصد کاهش یافته است که این امر موجب شده مصرف کود فسفاته و پتاسه نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۷۵ درصد و ۱۲۶۹ درصد افزایش داشته باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: توزیع کود‌های کشاورزی در استان توسط کارگزاران رسمی این شرکت که بیش از ۱۴۴ کارگزار است انجام می‌گیرد و اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود استان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بر نحوه عملکرد و فعالیت این کارگزاری‌ها نظارت دارند و همچنین اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود علاوه بر رصد و پایش توزیع کود نسبت به کنترل کیفیت مواد کودی نیز نظارت دارند.

آقای  باقریان  گفت: به منظور توزیع هدفمند کود‌های یارانه‌ای و جلوگیری از قاچاق کالا و خدمات، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از اول مهرماه سال گذشته طرح صدور حواله الکترونیکی را در سطح کشور و استان از طریق سامانه حمل و نقل توزیع نهاده‌های کشاورزی و سامانه رصد و پایش مواد کودی را با موفقیت عملیاتی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.