ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان خبرداد:

فعالیت سالن مسافری گمرک میرجاوه پس از ۲ سال وقفه /اهدای ۲ دستگاه ایکس ری از ژاپن به بندر چابهار

خاشی از فعالیت سالن مسافری گمرک میرجاوه پس از ۲ سال وقفه خبر داد و گفت: و رشد قابل توجه مسافرین ورودی و خروجی در پنج ماهه امسال از گمرکات مسافری میرجاوه، میلک و ریمدان ۶۹۰درصد افزایش چشمگیری داشته است.

خاشی ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه استان گفت: ۲ دستگاه ایکس ری از کشور ژاپن به شهرستان چابهار اهدا شده است.

خاشی: از ابتدای امسال تعداد پروانه صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۲۳ درصد افزایش از نظر ارزش ۴۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۶۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: صادرات در مدت فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۵ درصد کاهش و از نظر ارزش ۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: ترانزیت کالا امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳ درصد کاهش داشته است و از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشور‌های پاکستان، افغانستان، چین - جمهوری آذربایجان و عراق انجام شده است.

محمدعلی خاشی  گفت:پس از استقرار دولت سیزدهم گمرک چابهار به دلیل اهمیت ترخیص کالای اساسی به صورت شبانه روزی شده و بارگیری در این شهرستان به صورت مکانیزه است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: در پنج ماهه امسال ۳۳۳ هزارتن گندم، ۶۱ هزارتن جو و ۱۳۲ هزار تن ذرت از طریق چابهار وارد شده است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم گمرک افزایش درآمدهای ملی و استانی است که در این زمینه نسبت به سال قبل با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه هستیم.

خاشی گفت: رویه کولبری از سال ۹۶ به تصویب رسیده بود اما از سال گذشته در مرز میلک اجرایی شد.

وی ادامه داد: در بحث واردات دام و برنج یکی از استان های موفق در این زمینه بودیم که رشد خوبی را نسبت به سال های قبل داشته است.

خاشی ب  گفت: در این مدت راه اندازی فعالیت تجاری بازارچه میرجاوه پس از تعطیلی طولانی با پذیرش کالاهای موضوع ماده ۱۱۶، راه اندازی رویه تیر الکترونیک و ترانزیت از طریق ایران به مقصد کشورهای اروپایی مانند روسیه، ترکیه و جمهوری آذربایجان در بحث ترانریت بین المللی، همراهی با راه آهن زاهدان برای احیای حمل و نقل ریلی کالا بین ایران و پاکستان پس از رکود چند ساله از طریق گمرکات زاهدان و میرجاوه و راه اندازی رویه ترانزیت ریلی بین المللی ITI در قالب کنوانسیون اکو بین اسلام آباد، تهران و استانبول در مسیر ریلی انجام شده است.

مدیرکل گمرک زاهدان گفت: همچنین در پنج ماهه امسال ۴۱ پرونده قاچاق در حوزه گمرکات استان شامل مشربات الکلی، مواد مخدر، آرد، گازوییل و غیره به ارزش پنج میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان تشکیل شده که نسبت به سال قبل از رشد خوبی در زمینه کشفیات برخوردار بوده است.

 

برچسب ها: گمرکات ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار