سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: دوره آموزش، توان افزایی و بازتوانی به مدت دو روز با حضور بیش از ۵۰ امدادگر و نجاتگر در شهرستان کیار و سد سولقان برگزار شد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: مهارت‌های کمک‌های اولیه، اقدامات پیش بیمارستانی، حوادث حمل و نقل جاده ای، کار با ست نجات و آمبولانس، جستجو و نجات در محیط‌های آبی، مخابرات و ارتباطات رادیویی در دوره آموزش، توان افزایی و بازتوانی به امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان کیار آموزش داده شد.

وی افزود: هدف از اجرای این دوره افزایش سطح علمی و بالا بردن مهارت امدادگران و نجاتگران جهت پاسخگویی مناسب برای کنترل حوادث و سوانح و امدادرسانی در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان به حادثه دیدگان است، که این یک اولویت برای جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


مثنوی اضافه کرد: با حضور رابط سامانه امدادیار، امدادگران و نجاتگران با نحوه ثبت صحیح حوادث و همچنین آخریت تغییرات سامانه مطلع شدند که این نقش به سزایی در دریافت اطلاعات در مرکز پاسخگویی عملیات هلال احمر در استان خواهد داشت.

وی اظهار داشت: دوره توان افزایی پنج شنبه هر هفته با موضوعات مختلف امدادی در پایگاه‌های امداد جاده ای، کوهستان و ساحلی از سوی نجاتگران برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ بعد از پایان دوره، امدادگران به صورت دسته جمعی و تیمی اقدام به پاکسازی زباله‌های موجو در اطراف سد سولقان نمودند.

همچنین نشست هم اندیشی سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری و جلسه پرسش و پاسخ با امدادگران و نجاتگران شهرستان کیار تشکیل شد تا به دغدغه‌های آن‌ها رسیدگی شود.

شهرستان کیار در فاصله ۴۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار