نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد قبل از پایان دوره مسئولیت خود بودجه ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید در این کشور را اختصاص دهد.

منابع خبری از تصمیم «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای اختصاص بودجه برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ای جدید خبر دادند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، جانسون چند هفته قبل تصمیم خود را برای پیشبرد ساخت نیروگاه هسته‌ای «سایزول C» در شهر «سافک» انگلیس گرفته بود.

جانسون قرار است طی روز‌های آینده در سخنرانی پایانی خود قبل از ترک دولت درباره بحران فعلی انرژی در انگلیس و ضرورت افزایش تولید برق سخنرانی کند.

ایندیپندنت نوشت دفتر نخست‌وزیری جانسون به سوال درباره میزان پیشرفت ساخت نیروگاه «سایزول C» پاسخ نداد و تنها اعلام کرد که مذاکرات در این خصوص ادامه دارند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، مجوز دولت انگلیس برای ساخت دو رآکتور هسته‌ای در نیروگاه سایزول نیاز به درآمدزایی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد پوند خواهد داشت.

جانسون پیش از این در مقاله‌ای در روزنامه دیلی میل نوشت: «ماه‌های پیش رو سخت و شاید بسیار سخت خواهند بود. قبض‌های انرژی اشک چشم ما را در خواهند آورد و برای بسیاری از ما، هزینه گرم کردن خانه‌هایمان ترسناک است.»

به گفته جانسون، درگیری‌های روسیه و اوکراین به طور قابل توجهی بر بازار‌های انرژی تأثیر گذاشت. با این حال، او ادعا می‌کند که انگلیس از بحران شدیدتر هم بیرون خواهد آمد.

به دنبال کاهش عرضه گاز روسیه به کشور‌های اروپایی و تحریم‌های روسیه، قیمت انرژی به طرز بی‌سابقه‌ای در سراسر اروپا افزایش یافته است.

یک پنجم برق اروپا توسط نیروگاه‌های گازی تولید می‌شود و به همین دلیل کاهش عرضه گاز به ناچار منجر به افزایش قیمت برق در اروپا می‌شود.

فرانسه که برای سال‌ها صادرکننده برق بوده است، اکنون به یکی از واردکنندگان برق در جهان تبدیل شده است. بیشتر کارشناسان جهان معتقدند امسال اروپا زمستان سختی را پیش رو خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۴ ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
اینا لازم نیست مذاکره کنن. همین که تصمیم بگیرن بسازن کافیه
آخرین اخبار