رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از توسعه امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی و محروم این استان خبرداد.

دکتر علی محمدیان گفت: دولت سیزدهم برای دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت در همه نقاط کشور و تسهیل خدمات بهداشتی و درمانی عزمی جدی دارد و در این استان نیز برای تحقق این موضوع با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، هدف از سفرهای دوره‌ای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به مناطق محروم و روستایی بررسی وضعیت حوزه سلامت و رفع موانع و مشکلات موجود است و براساس بازدیدها و بررسی‌هایی که انجام شد شاخص‌های بهداشتی و درمانی شهرستان اصلاندوز نسبت به ۶ ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

محمدیان به تامین یک دستگاه رادیولوژی برای مرکز بهداشت اصلاندوز مغان اشاره کرد و گفت: این دستگاه در روزهای آینده نصب و راه‌اندازی شده و آماده خدمت‌رسانی خواهد شد.

او همچنین از تجهیز مرکز درمان بستر و پیگیری تاسیس بیمارستان شهرستان مرزی اصلاندوز مغان خبرداد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل احداث ساختمان شبکه بهداشت و درمان در شهرستان انگوت مغان ، اختصاص یک دستگاه آمبولانس و رفع کمبودهای نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار دانشگاه ذکر دکرد.

او به آغاز  بهره‌برداری ۱۲ طرح حوزه بهداشت و درمان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در این استان اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

محمدیان می گوید: در هفته دولت امسال مراکز خدمات جامع سلامت روستاهای خلیل آباد و آقاباقر ، ساختمان فوریت‌های پزشکی روستای چای سقرلوی نیر افتتاح شده و عملیات اجرایی مرکز جامع سلامت شهرستان نیر و ساختمان اورژانس شهر کورائیم، مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهید باکری و پایگاه سلامت شهرک ولیعصر شهرستان گرمی نیز آغاز شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.