ذبیح‌الله مجاهد از جامعه جهانی خواسته است که سیاست معقول را در برابر افغانستان اختیار کند و به اراده افغانستانی ها، به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به‌مناسبت نخستین سالگرد خروج آمریکا و متحدانش از افغانستان، گفته است که جامعه بین‌المللی سیاست معقول را در برابر افغانستان انتخاب نماید.

سال گذشته به تاریخ نهم سنبله، آخرین سرباز آمریکایی میدان هوایی کابل را ترک کرد.

طالبان این روز را رخصتی عمومی اعلام کرده و شب گذشته جشن گرفتند. قرار است که از نهم سنبله، امروز (چهارشنبه) نیز تجلیل صورت گیرد.

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای، خروج نیروهای خارجی را «پیروزی بزرگ» خوانده و گفته «مهم این است که ارزش و اهمیت این پیروزی را درک کنیم».

مجاهد نوشته است: «از فرصت‌های این فتح بزرگ استفاده کنیم و برای تقویت، نظم و پیشرفت نظام اسلامی، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نموده و یک نظام اسلامی کاملا قوی و مستحکم را حاکم نماییم.»

مجاهد گفته است که تجربه بیست سال گذشته برای آینده رهنمود خوبی شده است: «ما مشاهده کردیم که هرگونه پالیسی فشار و تهدید بالای مردم افغانستان در بیست سال گذشته ناکام بود و تنها باعث افزایش بحران گردید.»

مجاهد از جامعه جهانی خواسته است که سیاست معقول را در برابر افغانستان اختیار کند، «به اراده افغانستانی ها»، به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.

علاوه براین وزارت کار و امور اجتماعی طالبان اعلام کرده است: «۹ سنبله/شهریور، مصادف با اخراج آخرین سرباز اشغالگر آمریکا و ناتو از افغانستان می باشد؛ بنابرین در سراسر کشور رخصتی عمومی بوده و به این مناسبت در ولایات مراسم ویژه برگزار خواهد شد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار