در پنجمین جلسه ستاد دیه استان به ۱۰ پرونده جرائم غیر عمد رسیدگی و قرار شد تا قبل از اربعین با تسویه بدهی، این افراد آزاد شوند.

حسین پور مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شکات بهترین خیران هستند،گفت: مبلغ بدهی ۱۰ پرونده بررسی شده ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که از این مبلغ حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان (۵۰ درصد) گذشت شاکیان بوده است.

او افزود: مبلغ ۹۴۰ میلیون تومان نیز برای زندانیان اعسار شد که مانده آن حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که توسط ستاد دیه استان و ستاد دیه کشور تامین اعتبار و از محل خیرین خاص و ستاد دیه استان پرداخت خواهد شد.

حسین پور ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم در ایام اربعین زندان‌های استان را از زندانیان مالی خالی کنیم، همانطور که در زندان طبس زندانی بدهی مالی که مشمول شرایط ستاد دیه می‌شود را نداریم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به پرونده‌هایی که امروز تعیین و تکلیف شد، زندان قاین و یک زندان دیگر نیز در شرف خالی شدن از زندانیان بدهی مالی (مشمول شرایط ستاد دیه) است.

آزادی ۵۲ زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای امسال

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ زندانی به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند، کل بدهی این افراد ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن گذشت شاکیان بوده است.

او افزود: ۱۹۰ میلیون تومان نیز از آورده محکومین پرداخت شده است.

حسین پور ادامه داد:۱۲ میلیارد تومان برای زندانیان اعسار شد تا به صورت اقساطی پرداخت کنند همچنین۲۶۵ میلیون تومان از طریق ستاد دیه کشور و ۸۲۶ میلیون تومان نیزاز محل ستاد دیه استان برای کمک به این زندانیان پرداخت شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۱ نفر زندانی جرائم مالی در زندان‌های استان چشم به راه کمک خیرین هستند که ۲۰ نفر بدهکار، ۴۷ نفر زندانی مهریه، ۳ نفرزندانی نفقه و یک نفر زندانی دیه است.

او گفت: مردم می‌توانند از طریق درگاه‌های ستاد دیه درتمام شعب بانک‌های تجارت، ملی، ملت و صادرات و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۰۹۳۹۸ نزد بانک ملی کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان واریز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.