در سال جاری تعداد خوابگاه متاهلی به ۱۵۰۴ واحد در مجموعه وزارت علوم افزایش یافته است.

چارت تفصیلی وزارت علوم با توجه به الویت های برنامه تحول باز طراحی شده است. طراحی  اتاق های شانزده گانه، نظام انگیزشی جدید از طریق طراحی و تصویب آیین نامه تشویقی برای اعضای هیات علمی ، ارتقای شاخص علمی، تاسیس صندوق علوم، تعیین پروژه های کلان ملی از جمله اقدامات وزارت علوم در دولت سیزدهم است.

تعداد ۷۷۳۲۷مقاله در سال گذشته و ۴۳۸۱۵ مقاله در امسال نمایه شده و ایران رتبه ۱۵را در زمینه تولید علم کسب کرده است.تاسیس سامانه نان، رشد اشتغال ۴۰ درصدی و ایجاد  ۲۵هزار شغل در شرکت های دانش بنیان ایجاد و راه اندازی  ۱۲ پردیس و ۲۴۶ مرکز رشد راز دیگر اقدامات وزارت علوم در دولت سیزدهم است.

پارک علم و فناوری بین المللی در استان تهران احداث و طرح پژوهانه فناوری طرلحی و اجرا شده است.بیش از ۱۷۰۰ شرکت در پارک ها و مراکز فناوری مستقرهستند و در دولت سیزدهم  هشت هزار قرارداد در زمینه ارتباط با صنعت به امضا رسیده است.

در دولت جدید ۶۷طرح نیمه کاره به افتتاح رسیده است.در سال جدید تعداد واحد های خوابگاه متاهلی به ۱۵۰۴ واحد در مجموعه وزارت علوم اافزایش پیدا کرده است. و آیین نامه ها با هدف افزایش جذب دانشجوی بین الملل تدوین گشته است.

در دولت جدید بیش از سه میلیون و ۱۷۳ هزار دانشجو در کشور و در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش  وزارت علوم مشغول به تحصیل هستند.معاونت فناوری و نوآوری تاسیس شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.