مدیر حج و زیارت استان قزوین از ثبت‌نام قطعی ۲۱ هزار قزوینی در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.

عباس دمیرچی مدیر حج و زیارت استان گفت: تاکنون ۳۵ هزار نفر در استان برای پیاده روی اربعین پیش ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر در شهر قزوین هستند و در صورت قطعی نکردن ثبت‌نام خود، اجازه عبور از مرز را نخواهند داشت.

به گفته وی، تا کنون ثبت نام ۲۱ هزار نفر قطعی شده است.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت حق بیمه برای ثبت‌نام قطعی زائران، اظهار داشت: زائران باید ضمن مراجعه به سامانه سماح نسبت به پرداخت حق بیمه خود که ۱۸ هزار تومان مصوب شده است، اقدام کنند تا ثبت‌نام آن‌ها قطعی شود.

دمیرچی تصریح کرد: زائران اربعین به پرداخت حق بیمه در سامانه سماح توجه داشته باشند، چون شرکت بیمه‌گر تا ۳۰۰ میلیون تومان خسارت در صورت فوت یا نقص عضو زائران، پرداخت می‌کند.

این مسوول با بیان اینکه زائران برای خروج از مرز و شرکت در پیاده‌روی اربعین نیازمند گذرنامه دارای اعتبار هستند، گفت: توصیه می‌شود افرادی که از تزریق آخرین دوز واکسن کرونای آن‌ها شش ماه گذشته است، نسبت به تزریق دوز یادآور و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: افراد درگیر با بیماری‌های خاص نظیر سرطان، دیابت شدید و بیماری‌های کلیوی و افراد نیازمند خدمات پزشکی ویژه از تشرف به این سفر خودداری کنند؛ همچنین تشرف به این سفر به افراد بالای ۶۰ سال توصیه نمی‌شود.

دمیرچی خاطرنشان کرد: افراد باید برای تمدید گذرنامه‌های منقضی و دارای اعتبار زیر ۶ ماه حتماً به مراکز صدور گذرنامه در شهرستان یا استان‌ها مراجعه کنند، چون در مرز ابزار و امکان تمدید گذرنامه وجود ندارد.

وی یادآور شد: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است و در صورت لزوم باید برای دریافت گذرنامه جدید اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار