دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: امروز ۴ منطقه آزاد جدید و همچنین ۵۱ پروژه در مناطق آزاد کشور به ارزش ۶۳هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

سعید محمد گفت: ۵۱ پروژه عمرانی صنعتی کشاورزی به ارزش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال که با سرمایه گذاری بخش خصوصی امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید که این پروژه‌ها زمینه ساز اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۷۴۱ نفر است. از این تعداد برای پنج هزار و ۷۴۳ نفر به صورت مستقیم، ۱۱ هزار و ۹۹۸ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

به گفته  دبیر شورای عالی مناطق آزاد  کشور  از مجموع ۲۰ پروژه‌ای که در مناطق آزاد (ارس و انزلی) و ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان و لرستان) کلنگ زنی می‌شود. برای ۲ هزار و ۸۰۶ نفر به صورت مستقیم، ۲ هزار و ۴۸۹ نفر اشتغالزایی غیرمستقیم خواهد داشت.

او می‌گوید: فاز دوم افتتاح پروژه‌ها در دولت سیزدهم، ۴ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی (کیش، ارس، انزلی و اروند)، ۵ منطقه ویژه اقتصادی (انرژی پارس، سهلان، ارگ جدید بم، پتروشیمی و لرستان) با مجموع سرمایه گذاری یک میلیون و ۱۸۰ هزار میلیارد ریال به صورت همزمان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
انتظار داشتم سعید محمد که قصد رئیس جمهور شدن داشت، یک تحول حسابی در مناطق آزاد ایجاد کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
چین با این وسعت و جمعیت و ثروت و دانش و تجربه گفته میشود دو منطقه آزاد دارد ولی ایران بدون هیچکدام از این مزایا ده ها منطقه آزاد و ویژه و غیره دارد و همه هم شده اند سوراخ های آبکش برای ورود کالاهای قاچاق رسمی توسط ایل و تبار زعمای مادام العمر در مراکز قدرت برای جمع آوری ثروت بصورت رانت و برآورده!!!
وهر روز هم مناطق جدیدی اضافه میشود و بعد ادعا می کنند که چرا قاچاق زیاد شده و به تولید داخل آسیب وارد می شود.
خود می کشی ای حافظ. خود تعزیه می‌داری!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
۴ نقطه برای راه باز شدن قاچاق و وهردات و استفاده آقازاده ها و ثروت رو ثروت گذاشتن اونیکی مناطق چه گلی به سر مردم منطقه هاش زد که اینها بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
مثل اینکه منطقه آزاد برای یه سری ها خوب نون کرده ونقطه ای شده برای وارد کنندگان کالا وجود سرشار برای عده‌ای در برابر نابودی اشتغال در ایران
آخرین اخبار