سه پروژه تولیدی - صنعتی با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.

صبح امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس از سه پروژه تولیدی - صنعتی در منطقه آزاد اروند با اعتبار سرمایه گذاری شده بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

این پروژه‌ها شامل تولید مقاطع فولادی (نبشی)، لوله تک جداره از جنس پلی اتیلن و لوازم یدکی خودرو هستند که برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهور در این آیین گفت: باید اهداف را احصا و ارزیابی کنیم، آن چیزی که مورد انتظار ما بود در این سه دهه در مناطق آزاد اتفاق نیفتاده است و مناطق آزاد باید حرکت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در سرزمین اصلی را کنترل و هدایت کنند.

او با بیان اینکه هر کدام از این مناطق می‌توانند بستر تحقق شعار امسال است خواستار همت و حمایت بیشتر وزیر اقتصاد و دبیرشورای عالی مناطق آزاد به ویژه در زمینه صادرات و واردات شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: افزایش صادرات به میزان ۲۷درصد، کاهش ۲درصدی واردات، افزایش سرمایه‌گذاری به میزان ۵۸درصد در مناطق آزاد کشور از آورده‌های طرح تحول در مناطق آزاد تا امروز بوده است.

او رکوردزنی گردشگری در نوروز ۱۴۰۱، گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و بازگردانی املاکی به تصرف سودجویان درآمده به بیت المال به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان را از عملکرد دولت فعلی در مناطق آزاد برشمرد و گفت:به زودی سامانه شفافیت مناطق آزاد در اروند و انزلی نیز راه اندازی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزارسی نشست‌های متعدد برای گسترش مرزی و فرامرزی یکی از معضلات مناطق آزاد را بی توجهی دستگاه‌های دولتس به ابلاغ ماده ۶۵ دانست.

محمدرضا اسکندری، مدیرعامل منطقه آزاد اروند هم وعده‌ی به بهره برداری رسیدن ۹ پروژه‌ی دیگر درآینده‌ای نزدیک را داد که هشت مورد از آن‌ها با اعتباری معادل ۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد زمینه اشتغال را برای ۶۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

او گفت: پروژه دیگر تولیدی این منطقه ابر پروژه فولاد جهان آرا است که با حجم سرمایه گذاری ثابت بالغ بر ۴۵۰ میلیون یورو و سرمایه در گردشی معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال است که ماحصل این پروژه اشتغالی بالغ بر ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.