با برگزاری نشست طراحی پایلوت کشوری ساماندهی مراقبت رسمی از سالمندان، در دانشگاه کرمان، پایلوت کشوری مراقبت رسمی از سالمندان می‌شود.


 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست گفت: این پروژه با همکاری اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌های مرتبط با امور سالمندان به منظور تربیت ساختارمند مراقبت رسمی برای سالمندان انجام خواهد شد.

محسن بارونی گفت: در این پروژه تمامی فرآیند‌های مرتبط در زمینه خدمت به سالمندان با مشارکت همه سازمان‌ها در قالب کارگروه‌های تخصصی احصا و آزمون می‌شود و در نهایت مدل مناسب در این زمینه در اختیار کل کشور قرار می‌گیرد.

همچنین محسن شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت به بیان اهداف برگزاری این نشست پرداخت و مسائل فنی سالمندان و بسته آموزشی مراقبان سالمند را برای حاضران تشریح کرد.

در ادامه چالش‌های مراقبت از سالمندان در حوزه مسائل امنیتی و قضایی، توسط حسام الدین علامه دبیر شورای ملی سالمندان کشور بیان و بررسی شد.

اهم مسائل امنیتی مراقبت از سالمندان توسط نماینده اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی و اهم مسائل حقوقی مراقبت از سالمندان توسط کوروش احمد یوسفی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در این نشست بیان شد.

از طرفی در حوزه مسائل اجرایی سالمندان، توانمند سازی مراقبان و سالمندان توسط باغعلی شاهی و نوروزی از سازمان بهزیستی و فروغی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور مطالبی بیان شد.

در ادامه نشست توسعه فن آوری‌های مرتبط با مراقبت از سالمندان توسط رئیسی و خانم موسوی از حوزه کارگروه تخصصی نوآوری‌های اجتماعی صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.