استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز رزمایش قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی گفت: با مدیریت جهادی می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

 

قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز رزمایش قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی گفت: اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس یادآور حضور مقام معظم رهبری بعد از زلزله سال ۴۷ در این شهرستان است.

او با اشاره به اینکه مدیران باید یک مشاور جهادی برای تسهیل کار گروه‌های جهادی داشته باشند، افزود: با مدیریت جهادی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

قناعت با اشاره به اینکه همه ما علاقمند به تشکیل دولت کریمه هستیم، بیان کرد: تشکیل یک دولت کریمه با کار و تلاش جهادی همراه با نیت خالصانه و گره گشایی از امور مردم برای رضای خدا میسر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای اینکه یک دولت کریمه تشکیل دهیم، اعضای آن دولت باید سالم، پاک، باتقوا و علاقمند به کار جمعی باشند.

او با تأکید بر اینکه دولت حضرت مهدی (عج) مصداق کامل یک دولت کریمه است، اظهار کرد: ما باید زمینه سازی برای تشکیل آن دولت باشکوه مهدوی را داشته باشیم.

قناعت گفت: ما جز با کار جهادی و انقلابی نمی‌توانیم کار‌ها را به سامان رسانده و مشکلات موجود را رفع کنیم.

سرعت بخشیدن به کار‌ها با همکاری گروه‌های جهادی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در انجام کار‌ها با محدودیت‌های اداری رو به رو هستند، گفت: در این بین گروه‌های جهادی با سرعت بخشیدن به کار‌ها یاور و کمک کار خوبی برای دولت هستند.

او با بیان اینکه با تشکیل دولت سیزدهم بدنه دولت به سمت فعالیت‌های جهادی کشیده شده است، افزود: هم اکنون فضای کشور برای کار و تلاش بسیار مناسب و مطلوب است.

قناعت اظهار کرد: کار و تلاش گروه‌های جهادی در روستا‌ها بی شک اعتماد و امید در جامعه را تقویت کرده و حتی در حوزه اقتصادی گره گشا است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های جهادی سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد، ادامه داد: تلاش جهادگران فاصله بین دولت و مردم را کاهش می‌دهد.

سفر‌های استانی امید در جامعه تزریق می‌کند

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: سفر‌های کارشناسی و تخصصی هیأت دولت به استان‌ها از دیگر اقداماتی است که اعتماد مردم به نظام را افزایش می‌دهد و از این نظر حائز اهمیت است.

او در توصیه به گروه‌های جهادی بیان کرد: هر چند وظیفه ما در دولت تسهیل کار گروه‌های جهادی است، ولی جهادگران در کار‌های خود معطل دستگاه‌های اجرایی نشوند.

قناعت با اشاره به برخی از محرومیت‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور از محرومیت‌های زیر ساختی رنج می‌برد، ولی با این شرایط مردم نجیب این دیار در کمک‌های معنوی و خیرخواهانه رتبه اول را دارند.

تشکیل ۳۲ قرارگاه استانی دامپزشکی در کشور

خورشیدوند مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم گفت: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور با دو مأموریت ویژه تشکیل شده و ۹ دستگاه اجرایی در این قرارگاه محرومیت زدایی عضو هستند.

او افزود: مأموریت اول قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی الحاق گروه‌های جهادی تخصصی در کشور به قرارگاه محرومیت زدایی و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن است.

خورشیدوند بیان کرد: قرارگاه‌های محرومیت زدایی دامپزشکی در استان‌ها تشکیل شده و مسئول و اعضای قرارگاه جهادگران دامپزشکی هر استان است و به این منظور ۳۲ قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی استانی تشکیل شده است.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور رزمایش‌های تخصصی استانی، منطقه‌ای و ملی در کشور انجام شده و یا در حال انجام است.

او با بیان اینکه ۳ هزار جهادگر در این رزمایش‌ها حضور می‌یابند اظهار کرد: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور، اولین قرارگاه جهادی و نهادی فعال در دولت است و طی پنج ماه تشکیل پنج هزار رزمایش کشوری و ۱۰ رزمایش استانی برگزار کرده است.

خورشیدوند بیان کرد: هدف ما حضور و فعالیت ۴۲ هزار نفر دامپزشک و پیراپزشک کشور در رزمایش‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی است.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی و مأموریت سازمان دامپزشکی سرلوحه قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور است.

او گفت: دستگاه‌های همکار در حوزه دامپزشکی، جهادی فعالیت‌هایی داشتند که تمام این فعالیت‌های جهادی دامپزشکی در قرارگاه طرح و برنامه ریزی می‌شود.

خورشیدوند با بیان اینکه تمام خدمات ارائه شده به دامداران رایگان است، عنوان کرد: در بحث مأموریت مبارزه با بیماری‌ها بعضاً توفیقاتی حاصل نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته در سازمان بهداشت جهانی رتبه ایران سبز شده و بین ۹ کشور سبز دنیا قرار گرفته‌ایم.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: تلاش بر این است که ارسال محصولات دامی ایران به ۴۵ کشور انجام شود و حال بعد از ۶ سال ارسال تمام محصولات طیور ایران به کشور عراق از سرگیری شده است.

او گفت: نتیجه این تلاش‌ها خروجی امنیت غذایی، زیستی و ملی در کشور است.

فعالیت‌های جهادی مختص به چند روز نباشد

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه اجلاسیه ملی جهادگران فردوس فرصتی برای خدمت‌رسانی به مردم محروم و منتفع شدن از خدمات است گفت: شاید بحث و روز گروه‌های جهادی در تقویم ملی خالی بود که با بررسی‌های به وجود آمده بهترین روز ۱۳ شهریور سالروز زلزله فردوس و حضور مقام معظم رهبری در این حادثه است.

او افزود: سال ۱۳۴۷ در زلزله فردوس دولت وقت که رژیم طاغوت بود هیچ کمکی به مردم زلزله‌زده نکرد و حتی اگر کمکی انجام می‌شد را برگشت می‌دادند.

سردار مهدوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری چند روز پس از زلزله در حالی که هیچ مسئولیتی نداشتند با جمعی از طلبه‌ها به این منطقه آمده و با کمک‌های مردمی که به این منطقه منتقل شد حدود دو ماه در این منطقه خدمت‌رسانی داشتند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به مقایسه خدمات دولت قبل و بعد از انقلاب به مردم اشاره کرد و اظهار کرد: قبل از انقلاب اگر حادثه‌ای رخ می‌داد رژیم طاغوت به مردم کمک نمی‌کرد، اما بعد از انقلاب خدمات‌رسانی به مردم بسیار خوب و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود برای نمونه می‌توان به حادثه خروج قطار از ریل در طبس اشاره کرد که در کوتاه‌ترین زمان مسئولان استانی و کشوری در منطقه حضور یافته و خدمت‌رسانی کردند.

او به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: از گروه‌های جهادی درخواست می‌شود اقداماتی که در جهت محرومیت‌زدایی انجام می‌شود را بیان کرده و به اطلاع مردم برسد.

سردار مهدوی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان استان و استاندار برای کاهش محرومیت استان تلاش می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: از گروه‌های جهادی درخواست داریم این رزمایش‌ها و فعالیت‌های جهادی مختص به چند روز نباشد و در تمام سال ادامه‌دار باشد تا مردم بیش از این از وجود گروه‌های جهادی بهره ببرند.

اعزام گروه های دامپزشکی به ۱۱۵ منطقه روستایی و عشایری

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: رزمایش قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی با همکاری استانداری خراسان جنوبی، سازمان بسیج سازندگی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل عشایر، سازمان بسیج عشایر و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در سطح استان برگزار می شود که مراسم افتتاح آن امروز در سالن غدیر بیرجند برگزار شد و پس از آن گروه‌های عملیاتی به مناطق از پیش تعیین شده اعزام شدند.

او افزود: در این رزمایش ۴۱ گروه شامل ۱۲ گروه خارج از استان و ۲۹ گروه از داخل استان شامل ۱۶۴ دامپزشک، کارشناس، کاردان و تکنسین دامپزشکی، به مناطق روستایی و عشایری خدمات دامپزشکی ارائه می دهند.

اصغرزاده بیان کرد: گروه‌های دامپزشکی به ۱۱۵ منطقه روستایی و عشایری اعزام می‌شوند و خدمات واکسیناسیون، سم پاشی، ضدعفونی، درمان و آموزش را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: طبق هدف گذاری انجام شده ۱۷۷ هزار رأس رام مورد خدمات جهادی دامپزشکان قرار گرفته و ۸ هزار و ۷۵۸ خانوار نیز تحت پوشش خدمات قرار می گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.