اربعین باعث اتحاد بین تمام ادیان می شود

امام جمعه انار گفت: تجمعات و راهپیمایی‌هایی نظیر اربعین باعث وحدت وایجاد یکدلی در میان همه ادیان و فرقه‌های مذهبی جهان می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه امروز انار به برکات راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امروز مشکل امت اسلامی درد، رنج، تفرقه و جدایی است .

او افزود: حرکت اربعین حسینی بک صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زر و زور و تزویر در عالم است به‌همین‌جهت مستکبران عالم دائماً تلاش می‌کنند که این رویداد بزرگ جهانی مخفی بماند.

امام جمعه شهرستان  بیان کرد:در هفته گذشته اتفاقاتی در کشور عراق رخ داد که نگرانی‌های زیادی رامخصوصا برای زایران اربعین امام حسین دربرداشت.

او تاکید کرد: بزرگان وسیاسیون عراقی باید بدانند هر حرکتی که منجر به تفرقه و تشتت در عراق بشود به نفع دشمنان عراق و استکبار جهانی است و باید با تدبیر و مدیریت صحیح از تنش‌ها و تفرقه‌ها جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام منتظری با تجلیل از اقدام حضرت آیت‌الله‌ العظمی حائری گفت: حضرت آیت‌الله‌ العظمی سید کاظم حائری در یک اقدام بسیارمتواضعانه، روشنگرانه و عالمانه تمامی مقلدین خود را به مرجع عالیقدر امت اسلامی حضرت امام خامنه‌ای ارجاع دادند که این اقدام، اقدامی بسیار مهم و قابل تجلیل و تقدیر و در نوع خود کم نظیر است.

حجت‌الاسلام منتظری اظهار کرد:عزیزانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند بدانند که بفرموده مراجع عظام تقلید، زیارت قبل و بعد از اربعین هم ثواب زیارت اربعین را دارد.

او  گفت:توصیه مسئولین اینست که زائران اربعین سعی کنند در هنگام ازدحام جمعیت مخصوصا شب و روز اربعین در کربلا نباشند که خدایی نکرده خطری متوجه آن‌ها نشود.

حجت‌الاسلام منتظری سالروز شهادت حضرت رقیه دختر امام حسین (ع) را تسلیت گفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار