نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر خراسان رضوی گفت: جشنواره‌ تئاتر فجر خراسان رضوی امسال با لکنتی بزرگ که شیوع کرونا باعث آن بود، شروع شد.

حمیدرضا سهیلی نویسنده کتاب صدسال تئاتر مشهد و کارگردان پیشکسوت تئاتر خراسان رضوی در خصوص سی و دومین دوره از جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی گفت: ، آغاز می‌شود و همین اصلی‌ترین چالش پیش روست. طی دوسال گذشته جشنواره تئاتر استان در محدودیت بسیار برگزار شد، اما امسال قرار است دوباره مثل گذشته برگزار شود و لذا باید همه دست به دست بدهند تا به بهترین نحو برگزار شود و چرخ تاتر و جشنواره‌های تاتری دوباره بر ریل حرکت بیفتد.

او افزود: حضور جوانان که نوید آن را داده‌اند مغتنم است، اما این حضور باید در کنار دیگر هنرمندان مطرح و صاحب‌نام باشد تا در انتقال تجربه‌ها به جوانان کمک کند. پرداختن به اصل جشنواره و کمرنگ کردن حواشی، بهترین راه برای فائق آمدن بر چالش‌های منفی بعضا به‌وجود آمده توسط افکار کوته‌بینانه در جشنواره است.
بعضی آدم‌ها با افکاری مسموم در جشنواره‌ها به‌جای پرداختن به اصل برگزاری فاخر جشنواره، به فرعیات می‌چسبند و ما می‌بینم چالش اینکه چه کسی جایزه بگیرد و چه کی نگیرد، کی می‌تواند روی سن برود و کی نمی‌تواند و... بر اصل مهم برگزاری جشنواره اولویت پیدا می‌کند.

این پیشکسوت تئاتر استان ادامه داد: با توجه به تیم مدیریتی جوان اداره ارشاد، به عقیده‌ی من شاهد جشنواره خوبی در مقایسه با سال‌های قبل خواهیم داشت نوید آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.