جدال سروقامتان والیبال با مدعی قهرمانی جهان

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در شرایطی به مصاف هم می‌روند که زردپوشان به دنبال چهارمین طلای خود در این مسابقات هستند.

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از روز جمعه چهارم شهریور با حضور ۲۴ تیم در شش گروه و در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، روز چهارشنبه نهم شهریور به پایان رسید.
 
یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات قهرمانی جهان مشخص نبودن حریف مرحله بعدی تا پایان مرحله مقدماتی بود. به همین دلیل تیم‌ها برابر حریفان با تمام قدرت به میدان رفتند و شاهد دیدار‌های بسیار جذاب در این رقابت‌ها بودیم.
 
در پایان این مرحله تیم‌های لهستان، اسلوونی، ایتالیا، صربستان، برزیل، فرانسه، هلند، آمریکا، ترکیه، اوکراین، ژاپن، ایران، آرژانتین، کوبا، آلمان و تونس در رتبه‌های اول تا شانزدهم قرار گرفتند و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.

بیشتر بخوانید 
 

مرحله نخست حذفی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از امروز ۱۲ شهریور آغاز می‌شود و به مدت چهار روز با هشت مسابقه در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد. شاگردان بهروز عطایی در آخرین مسابقه این مرحله از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور به مصاف برزیل می‌روند.
 
تیم ملی والیبال ایران که با دو برد و پنج امتیاز در رتبه دوم گروه F مرحله مقدماتی و دوازدهم جدول کلی (۲۴ تیمی) این مسابقات قرار گرفت، در چهارمین مسابقه خود در این رقابت‌ها کار بسیار سختی پیش رو دارد، زیرا باید با برزیل پرافتخارترین تیم جهان روبرو شود.
 
در مجموع ۱۹ دوره برگزار شده رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان، تیم ملی والیبال مردان برزیل با سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم حاضر در این رقابت‌ها محسوب می‌شود. البته روسیه افتخارات بیشتری نسبت به برزیل دارد، اما روس‌ها در این دوره از مسابقات حضور ندارند.
 
والیبال مردان برزیل همچنین از سال ۱۹۶۴ که برای نخستین بار در بازی‌های المپیک شرکت کرد، تا کنون ۱۴ دوره در این رویداد مهم ورزشی جهان شرکت کرده است و سه مقام قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ از جمله افتخارات این تیم به شمار می رود.
 
تیم ملی والیبال مردان برزیل سه مدال نقره المپیک هم در گنجینه افتخارات خود دارد که نشان می‌دهد شش بار در دیدار نهایی المپیک حضور داشته است، تجربه‌ای گران‌بها که والیبال بسیاری از کشور‌ها در حسرت یک دوره آن هستند.
 
زردپوشان برزیل با ۱۰ قهرمانی، هفت عنوان نایب قهرمانی و چهار نشان برنز و مقام سومی، ۲۱ بار هم در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها بر روی سکو رفته اند.
 
برزیل در در پایان مرحله گروهی مسابقات قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ با سه برد و ۹ امتیاز در صدر جدول گروه و رتبه پنجم جدول ۲۴ تیمی این رقابت‌ها قرار گرفت تا حریف تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست حذفی شود.
 
دو تیم ایران و برزیل در طول تاریخ ۱۹ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ایران تنها سه بار فاتح میدان شده است و در ۱۶ مسابقه مغلوب این تیم قدرتمند شده است.
 
آخرین رویارویی دو تیم ملی ایران و برزیل به هفته دوم لیگ ملت‌ها سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد که شاگردان بهروز عطایی سوم تیرماه سال جاری سه بر صفر مغلوب این تیم شدند. دیدار روز ۱۵ شهریور فرصت مناسبی برای جبران این شکست بعد از ۷۴ روز است.
 

نتایج دیدار‌های ایران و برزیل 

 
۱۹۹۱ (جام جهانی): ایران (۰) – برزیل (۳)
 
۲۰۰۹ (جام قهرمانان): ایران (۱) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۰) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۳ (جام قهرمانان): ایران (۱) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۲) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – برزیل (۰)
 
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – برزیل (۲)
 
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۲) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – برزیل (۱)
 
۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (۰) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (۱) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (۱) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۷ (جام قهرمانان): ایران (۰) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – برزیل (۳)
 
۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (۱) – برزیل (۳)
 
۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۱) – برزیل (۳)
 
۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – برزیل (۳)
 
۲۰۲۲ (قهرمانی جهان): ایران (؟) – برزیل (؟)
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۲:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
سرو قامتان در بازیهای گذشته اقتدار لازم را نداشتند و در مجموع شاد آبی لازم را آنگونه که در دوره های گذشته بود ندارد همچنین از ظرفیت تیمی در بازی استفاده نمی شود دست تیم والیبال ب ای تیم های دیگر رو شده و همه بازیکنان را شناسایی کرده و متناسب با آنها وارد عمل می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
تیم ایران جوندار بازی نمیکنه و افسرده است خصوصا آقای عطایی هم که تشویق به آرامش میکنه بیشتر افسرده میشن تیم بایست دوپینگی بازی کنه تیم بایست ششدونگ باشه بازیکن در تمام پستها باید حاضر و آماده باشه تیم باید اجازه حرکت رو از تیم حریف بگیره تیم باید تاکتیک پذیر باشه نه اینکه 3 بار توپ برگشت بشه و باز بهمون بازیکن ناتوان پاس بدیم!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
جوان ایرانی مرد میدان سختی هاست و با هوش و ذکاوت و تلاش و پایمردی البته با یاری خداوند بزرگ خیلی کارهای به ظاهر ناشدنی و غير ممکن را ممکن کرده و امیدوارم در اين عرصه به ظاهر سخت هم موفق باشند.
Canada
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
چقدر،بی،برنامگی در والیبال قهرمانی جهان ،آرژانتین با یک برد بسیار سخت ودو باخت باید با صربستان بازی کند و ایران با دو برد و یک باخت با برزیل روبرو می شود.علاوه بر اینکه برنده آرژانتین با صربستان با برنده اسلوونی و آلمان بازی خواهد کرد.گر چه خود تیم ایران با خیلی بد بازی کردن در مقابل هلند باعث باخت شد و در برزیل هم شانسی نخواهیم داشت.تیم ایران خیلی با نوسان بازی میکند و یک اتفاقی در تیم افتاده که اینطور شدند‌ اگر مثل لیگ ملتها بودند الان صد درصد هلند را برده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
میبازیم
بد هم میبازیم
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۲۳:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
ای کاش سوم می شدیم و با صرب بازی می کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
با این افتضاحی که مقابل هلند کردید بهتر است قبل از آبروریزی مقابل برزیل برگردید، واقعا الان فرق مربی ایرانی و مربی خارجی مثل ولاسکو مشخص میشه، نفرات داشته باشی و درست نتوانی استفاده کنی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
ب امید برد سربازان کشورمون
Iran (Islamic Republic of)
Kh.d
۱۸:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
بسمه تعالی.شرایطی نا برابر در یک بازیی نا برابر،تیمی آماده با کادر فنی مجرب در مقابل تیمی پرنوسان و کادر فنی ناقص.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
۳بر۱به نفع ایران بنده می‌گویم ایران برنده‌ است یادتان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
۳ صفر باختیم شک نکنید خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
خدا بخیر کنه
همه بازیارو باختن که
آخرین اخبار