پایان نخستین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان خارجی کشور

نخستین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان بین‌الملل کشور با قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی پایان یافت.

دکتر جعفر رازقی مدیرکل دانشجویان بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌ریزی برای دانشجویان بین‌الملل یکی از مباحث جدی این وزارتخانه و برگزاری المپیاد‌های ورزشی نیز یکی از همین برنامه‌ها است.

او افزود: این المپیاد با هدف فراهم نمودن زمینه فرهنگی برای دانشجویان بین‌الملل برنامه‌ریزی شد تا رشته‌های مختلف در کنار هم در فضای رقابتی، رفاقت را داشته باشند و زمینه همدلی و هم‌فکری ایجاد شود.

مدیرکل دانشجویان بین‌الملل گفت: المپیاد با استاندارد‌ها و مواردی که در تربیت بدنی نیاز است مطابقت داشت و در بخش فرهنگی هم برنامه‌های خوبی انجام شد

داوطلبان در جای‌جای این المپیاد نقش به‌سزایی داشتند
دکتر علی‌دوست مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: این اولین المپیاد دانشجویان بین‌الملل بود که به پیشنهاد اداره کل دانشجویان بین‌الملل شکل گرفت و دست‌اندرکاران آن به نحوی برنامه‌ریزی کردند تا این رویداد به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

دکتر علی‌دوست افزود: اولین دوره این المپیاد خالی از اشکال نبود و برای ارزیابی چارت المپیاد در آبان‌ماه برنامه‌ریزی شده است

دانشجویان بین الملل، سفیران دانشگاهی
دکتر مرتضی دوستی مدیر تربیت بدنی دانشگاه مازندران و دبیر برگزاری این المپیاد نیز گفت: این دانشگاه در این رویداد میزبان ۴۰۹ دانشجوی پسر از ۸ کشور و ۲۸ دانشگاه کشور بود

او افزود: این دانشجویان در ۷ رشته با یکدیگر رقابت کردند و دانشگاه‌های آزاد اسلامی، مازندران و تهران به‌ترتیب به مقام اول تا سوم دست یافتند.

نخستین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان بین‌الملل، در بخش پسران از ۷ تا ۱۲ شهریور و در بخش دختران از ۱۳ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال سه نفره، تنیس روی میز، شطرنج و دو و میدانی برای هر دو بخش دختران و پسران و رشته مینی فوتبال برای دانشجویان پسر و به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار