ایجاد پیوستگی و یکپارچه سازی در ارائه خدمات بیمه‌ای

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امسال شاهد پیوستگی و یکپارچگی در ارائه خدمات بیمه‌ای به مردم هستیم.

فاطمه محمدبیگی گفت: در طول سال‌های گذشته در نظام بیمه‌ای کشور عقب ماندگی‌های بسیاری از برنامه‌های توسعه چهارم، پنجم و ششم داشتیم؛ اما به نظر می‌رسد که امسال شاهد پیوستگی و یکپارچگی در ارائه خدمات بیمه‌ای به مردم هستیم. البته نقش مجلس شورای اسلامی در این زمینه مهم است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: لذا در سال ۱۴۰۰ کمیته سلامت الکترونیک در کشور ایجاد شد تا زیرساخت و بستر لازم را برای یکپارچه سازی مدیریت داده‌ها در زمینه بیمه و ارائه خدمات بیشتر به مردم فراهم شود. با توجه به وجود همپوشانی بیمه‌ها و وجود نزدیک به ۲ میلیون نفر فاقد بیمه در کشور به نظر می‌رسد که چاره‌ای جز استفاده از درگاه یکپارچه‌ای بیمه‌ای در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده اند. در حوزه امضای توافق نامه سطح خدمات اتفاق خوبی میان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت رخ داده است؛ در حوزه جوانی جمعیت نیز سازمان بیمه سلامت به عنوان یک عضو مهم در شورای عالی بیمه سلامت به خوبی ورود کرده و امیدواریم با سامانه‌های الکترونیکی بر خط و تحت پوشش قرار دادن مادران باردار بتوانیم در اجرای قانون جوانی جمعیت موفقیت‌های لازم را کسب کنیم.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار