هاشمی گفت: سمنان تنها استان کشور با سه شرکت تعاونی برتر ملی است و ایجاد کارگروه آسیب شناسی برای بهبود شرایط تعاونی ها ضروری است.

استاندار سمنان در مراسم تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری بیان کرد: مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش در تعاونی ها وجود ندارد و بالاترین وظیفه تعاونی ها بازیابی اعتماد از دست رفته در سال های اخیر است.

وی اشتغالزایی تعاونی ها را زودبازده دانست و گفت: مجموعه فعالسازی شرکت تعاونی راکد با توجه به حفظ تعاونی های فعال، احیای تعاونی های راکد و ایجاد تعاونی های جدید با استفاده از ظرفیت علمی استان راه اندازی می شود.

وی افزود: توسعه مشارکت به عنوان رکن اصلی پیشرفت و توسعه در راستای بازیابی اعتماد تعاونی ها با توجه به برتری تعاونی ها نسبت به بخش خصوصی قابل توجه است.

استاندار سمنان با اشاره به مشارکت گسترده اعضای تعاونی ها ادامه داد: اهمیت تعاون در آیات قرآن نیز تاکید شده و تجربه موفق مشاغل گروهی و خانگی نشان از ثاثیر گسترده فعالیت های جمعی دارد.

هاشمی تجلیل از تعاونی ها را محدود به هفته تعاون ندانست و اشتغالزایی تعاونی ها را زودبازده و با اهمیت برشمرد و اضافه کرد: استان سمنان دومین استان کشور با پرداخت ۲۰.۲۰ درصد تسهیلات از اعتبارات کل کشور به واحد های تولیدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار