معاون مهندسی و عمران مجتمع بندری امام خمینی (ره) گفت: با تأمین لوله‌های ۶ کیلومتر پایانی طرح گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) پیشرفت کلی این طرح به ۸۳ درصد رسیده است.

صدراله بهرامی می‌گوید: با هدف ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) و ضرورت برخورداری شرکت‌های فعال در این مجتمع بندری از سوخت ارزان و پاک، بندر امام خمینی (ره) به عنوان اولین بندر برخوردار از گاز طبیعی در سطح کشور به شبکه گاز سراسری کشور متصل می‌شود.

او افزود: این طرح شامل یک ایستگاه اندازه‌گیری و ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت مجموع ۵۰ هزار متر مکعب در ساعت است که به منظور تأمین گاز مصرفی اراضی شمالی موسوم به ۶۰۰ هکتاری و اراضی پشتیبانی (محدوده عملیاتی فعلی) به بهره‌برداری خواهد رسید.

آقای بهرامی یادآور شد که این طرح با اعتباری معادل ۹۶۰ میلیارد ریال اواخر سال ۹۹ آغاز و همزمان با ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به چالش‌های اجرایی طرح گفت: با اتخاذ تدابیر فنی و اجرایی متناسب و انجام پیگیری‌های لازم با دیگر دستگاه‌های اجرایی، عمده مشکلات بر سر راه پیشرفت طرح رفع شد.

این مقام مسئول ادامه داد: گفتنی است با تکمیل و راه‌اندازی این طرح، منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به عنوان منطقه ویژه بندری پیشرو در تأمین گاز خواهد بود که می‌تواند نقش مؤثری در کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، ایجاد مزیت رقابتی در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، افزایش ترافیک شناور و ایجاد چسبندگی کالا و کاستن از آلایندگی محیط زیستی در منطقه ایفا نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.