امام جمعه همدان:

شرکت‌های تعاونی نماد مشارکت مردم در توسعه اقتصادی است

نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: توسعه بدون مشارکت مردم ممکن نیست و شرکت های تعاونی مصداق بارز مشارکت‌ سازمان یافته مردم در توسعه اقتصادی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» در بازدید از شهرک صنعتی بهاران در شهرستان بهار، گفت: امروزه شرکت‌های تعاونی در رفع مشکلات اقتصادی، کارآفرینی و بیکاری راه گشا هستند و می‌توانند به رفع مشکلات اقتصادی، کارآفرینی و مشکل بیکاری کمک کنند.

او با قدردانی از اقدامات انجام شده در واحد‌های تولیدی و صنعتی خواستار احیای فرهنگ تعاون شد و گفت: در سال‌های اخیر به مسائل فرهنگ تعاون، بی توجهی شده است و نیازمند هم افزایی این فرهنگ برای احیا هستیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مشارکت‌های مردمی باید جدی‌تر قلمداد شود گفت: البته در این مسیر نیازمند حمایت قانون و دولت از این فرآیند هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را پیش نیاز ورود شرکت‌ها به عرصه تعاون دانست و بر لزوم توجه به حمایت‌های مالی و اعتباری از تعاونی‌ها از سوی دولت تاکید کرد.

او گفت:در اقتصاد‌هایی که مردمی‌تر است، توسعه و پیشرفت‌های خوبی را شاهد هستیم  که در اصل ۴۴ بر نقش تعاونی‌ها و لزوم حمایت برجسته از تعاونی‌ها تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دولتی که دغدغه اشتغال دارد در حمایت از واحد‌های تولیدی‌ها باید به صورت جدی‌تری ورود کند.

شعبانی موثقی گفت: برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارد که در کنار اقدامات و حمایت‌های دولت نباید از فرهنگ سازی و تبیین جایگاه شرکت‌های تعاونی و نقش آن در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه نیز غافل شد.

او گفت:شهر بهار علاوه بر کشاورزی در حوزه صنعت نیز دارای ظرفیت‌های چشمگیری است  و در شرایط کنونی کم آبی کشور و استان همدان، باید با سرمایه‌گذاری جایگزین‌هایی را برای کشاورزی ایجاد کرد.

امام جمعه همدان با حضور در شهرک صنعتی بهاران شهرستان بهار، از نزدیک با مسوولان، کارگران و کارکنان این واحد‌های تولیدی دیدار و گفت‌وگو کرد و با مشکلات پیش‌رو آن‌ها آشنا و خواستار رفع موانع مطرح شده توسط مسئولان متولی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار