اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از ۱۵ شهریور طرح نظارتی ویژه ایام بازگشایی مدارس را در سطح استان اجرا می‌کند.

تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و شروع سال تحصیلی جدید و افزایش تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

او افزود: این اداره کل به منظور بازرسی و نظارت بر قیمت، تأمین و توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات اولویت دار این ایام طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را برای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی اجرا می‌کند.

تهوری با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله اطلاع رسانی تا ۱۵ شهریور و اجرایی تا ۱۰ مهر برگزار می‌شود بیان کرد: این طرح با محوریت تشدید نظارت و بازرسی و لحاظ کردن اهدافی از جمله نظارت بر واحد‌های صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه‌ها در اخذ شهریه‌ها اجرا می شود.  

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و به موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتور‌ها از مهمترین اولویت‌های اجرای این طرح است.  

او ادامه داد: مرکز پاسخگویی ۱۲۴ در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

تهوری گفت: با توجه به افزایش مبالغ جرائم و تخلفات صنفی، از متصدیان واحد‌های صنفی انتظار داریم نسبت به درج کامل قیمت کالا‌ها و همچنین نگهداری فاکتور‌های خرید در واحد صنفی برای  ارائه به بازرسان اقدام کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.