معاون شهردار مشهد:

۵۱ درصد خودرو‌های مشهد فاقد معاینه فنی هستند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از نبود معاینه فنی در بیش از نیمی از خودرو‌های موجود در کلانشهر مشهد خبر داد.

علی نجفی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:یکی از اصلی‌ترین منابع آلاینده در سطح شهر مشهد، خودرو‌ها هستند که با تولید انواع آلاینده‌ها می‌توانند اثرات مخربی بر محیط زیست وارد کنند.

او افزود: در حال حاضر ۷ اکیپ گشت سنجش آلاینده‌های زیست محیطی با نام "سمام" در سطح شهر مشهد مشغول فعالیت و گشت‌زنی هستند و با خودرو‌های دودزا و آلاینده برخورد می‌کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: بررسی‌های گشت سمام در سه ماه اخیر نشان می‌دهد که متاسفانه بیش از ۵۱ درصد از خودرو‌های موجود در شهر مشهد فاقد معاینه فنی است و در این میان ۳۷ درصد آن‌ها کاملاً آلاینده و دود زا هستند.

نجفی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته، طی سه ماه اخیر همچنان خودروی پراید آلاینده‌ترین خودروی شهری است و ۷۱ درصد از سهم خودرو‌های آلاینده شهر مشهد را به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: در این مدت پس از شناسایی خودرو‌های آلاینده و اعلام اخطار لازم به مالکین آن‌ها در مرحله اول، ۵۶ درصد مالکین نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کردند و مابقی نیز مشمول دریافت اخطار دوم شدند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تأکید کرد: کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکتی همگانی است و از همه شهروندان تقاضا می‌شود برای کمک به پاکی هوای شهرمان با استفاده کمتر از خودرو‌های تک سرنشین و استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک، گام‌های مناسبی بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار