شکلات فراسودمند عناب، تولید محققان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی رونمایی شد.

ابراهیمی سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: رونمایی از شکلات فراسودمند عناب با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان در نمایشگاه اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس انجام شد.

او افزود: امروزه با افزایش دانش و آگاهی مردم نسبت به مواد غذایی فراسودمند، به دلیل افزایش نگرانی نسبت به مصرف غذا‌های پرکالری و بروز عوارض حاصل از چاقی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردگی و دیابت استفاده از فرآورده‌های کم‌کالری گسترش یافته است.

ابراهیمی گفت: عناب دارای فعالیت‌های ضد میکروبی و ﺍﻓﺰﺍﻳﺶدهنده ﺳﻄﺢ ﺍﻳﻤنی بدن بوده و به منظور دفع التهاب حاصل از دیابت و درمان دیابت نیز مفید تشخیص داده شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: ترکیب و شیوه تولید شکلات عناب به منظور تولید یک محصول بازار پسند و پاسخگوی ذائقه و سلیقه مصرف کننده با حفظ خواص اصلی این محصول در مسیر ورود به بازار‌های مصرف است.

او ادامه داد: تأکید بر فرآوری محصولات راهبردی منطقه خواهد توانست توسعه اقتصادی این محصولات را تسهیل کرده و سهم اقتصادی کشاورزان و فعالان این حوزه را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

ابراهیمی گفت: ایده تولید شکلات فراسودمند عناب در سال ۹۶ شکل گرفت و در سال ۹۹ این ایده در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به طرح پژوهشی تبدیل شد و پس از اجرای طرح در سال ۱۴۰۰، به عنوان طرح برگزیده استان انتخاب شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در فرآورده شکلات فراسودمند عناب، پالپ عناب و ترنجبین جایگزین قسمتی از شکر شده است اظهار کرد: میزان کالری این محصول نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار کاهش یافته است.

او گفت: فیبر خام موجود در شکلات به واسطه افزودن عناب و ترنجبین افزایش یافته که موجب ایجاد تأثیرات مثبت در عملکرد دستگاه گوارش مصرف کننده خواهد شد.

ابراهیمی گفت:: شکلات عناب محصولی دانش بنیان و فراسودمند به شمار می‌رود که در سال ۹۹ به عنوان اختراع در مرکز مالکیت فکری ثبت شده است، این فرآورده مشابه خارجی ندارد و برای اولین بار محصولی با این ویژگی ها، در دنیا تولید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.